آیا دوچرخه ثابت تمرین مفیدی است؟

دوچرخه ثابت یک ورزش پر زحمت ، شاداب ، چالش برانگیز و در نهایت بسیار موثر است .یک ساعت تمرین با دوچرخه ثابت حدود ۲۹۸ کالری برای کسی که وزنی معادل  ۱۵۵ پوند داشته باشد ، می سوزاند. با توجه به تجارب بسیاری از ورزشکاران دوچرخه ثابت ، فقط یک ورزش خوب نیست ، بلکه یک راه موثر برای سوزاندن چربی های بدن است.

فعالیت هوازی

تمرین با دوچرخه ثابت یک ورزش هوازی است که در آن گروه های عضلانی بزرگ به طور مداوم و مکرر و در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می گیرند. دوچرخه ثابت فقط یک نوع از ورزش هوازی است. هر فردی باید به طور متوسط نیم ساعت در روز، تمرینات خود را به ورزش های هوازی اختصاص دهند، با این حال اگر به دنبال کاهش وزن سریع تر هستید باید این زمان را به ۴۵ دقیقه افزایش دهید.

کلاس های گروهی اسپینینگ

تمرین با دوچرخه ثابت به شکل انفرادی ،بسیار کسل کننده است، از این رو می توانید از سالن های اسپینینگ و تمرین با مربی و سایر افراد بیشتریم بهره وری و لذت را ببرید. اکثر این کلاس ها بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است که همراه با گرم کردن و سرد کردن بدن می باشد.

حتما بخوانید:  چگونه بر روی تردمیل بدویم؟(۲)

مقدمات ورزش با دوچرخه ثابت

لباس راحت و مناسب اولین چیزی است که برای تمرین با دوچرخه ثابت به آن نیاز دارید. صندلی دستگاه باید در ارتفاع مناسب باشد. هنگام پدال زدن هیچ گاه زانو نباید از ران ها بالاتر بیاید و یا پاها با زمین برخورد داشته باشد، پس به تنظیمات صندلی خود توجه کنید.

در طول تمرین حتما آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند.

اگر در کلاس های اسپینینگ ثبت نام کرده اید و به شکل گروهی این ورزش را دنبال می کنید ، برای رسیدن به سطح سایرین خود را تحت فشار قرار ندهید، به خصوص اگر یک مبتدی هستید.

می توانید با اضافه کردن یک ورزش کم تاثیر که بر مفاصل شما فشار وارد نمی کند، تاثیر تمرینات خود را بیشتر کنید. در صورت وجود بیماری های خاص و یا بارداری حتما با پزشک مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *