انتخاب مناسب دستگاه فیتنس خانگی (۲)

در پست  قبلی به بررسی تردمیل به عنوان یکی از محصولات فیتنس خانگی پرداختیم و امروز می خواهیم راجع به الپتیکال و دوچرخه ثابت در فضای خانه و ورزش با آن صحبت کنیم.

الپتیکال

اکثر مربیان از الپتیکال به عنوان یک وسیله ورزشی ساده و بی خطر که به هیچ وجه مزایای چربی سوزی و افزایش استقامت بدن را از دست نمی دهد ، یاد می کنند. اسکی فضایی ، سیستم قلبی عروقی شما را بهبود می بخشد و کالری سوزی بالایی را به همراه خواهد داشت.

اگر شما تازه شروع به ورزش کرده اید و به دنبال وسیله ای هستید که همراه با کالری سوزی بالا کمترین آسیب را به مفاصل و پاهای شما وارد کند، باید بگویم که بهترین گزینه برای شما الپتیکال است. علاوه بر این شما با الپتیکال استقامت بدن خود را بالا برده اید و فیتنس خود را بهبود بخشیده اید.

از دیگر مزایای الپتیکال امکان پدال زدن برعکس است که یک حرکت منحصر به فرد برای این وسیله ورزشی یک مزیت به حساب می آید. این حرکت به شما اجازه می دهد تا عضلات پشت بدن خود را نیز تقویت کنید.

حتما بخوانید:  چگونه از دستگاه روئینگ (قایقی واگرا) استفاده کنیم؟

اگر الپتیکال را به عنوان وسیله ورزشی مناسب خود انتخاب کرده اید حتما به راهنمای خرید الپتیکال توجه داشته باشید.

دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت نیز یک گزینه بسیار مناسب، ورزشی ساده و کم خطر و با تاثیر گذاری بسیار بالاست. استفاده از دوچرخه ثابت مخصوصا در دورانی که ورزشکاران با آسیب های جدی روبرو هستند بسیار شایع و پر کاربرد است. اگر شما در قسمت پا و کمر خود دچار آسیب دیده گی هستید برای استفاده از دوچرخه ثابت معطل نخوهید کرد، مخصوصا از نوع دوچرخه ثابت نشسته که کمترین آسیب را برای کمر به همراه دارد.

این نوع از دوچرخه ثابت دیرتر ضربان قلب شما را بالا می آورد و اگر تلاش و سرعت و مقاومت دستگاه را افزایش ندهید تاثیر لازم را نخواهد داشت. به هر حال باز هم دوچرخه ثابت برای ریکاوری و یا ورزش در دوران آسیب دیدگی بهترین گزینه محسوب می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *