دستگاه ورزشی مناسب شما چیست؟

چگونه بفهمید که کدام دستگاه، احتمالا حس خوبی به شما می دهد؟ در اینجا، آنچه که می توانید از محبوب ترین دستگاههای کاردیو انتظار داشته باشید را بیان می کنیم، به همراه چند نکته برای حداکثر بهره از تمرین تان.

انتخاب کردن یک دستگاه ورزشی

در اینجا حقایق را در مورد آنچه که می توانید از برخی از دستگاههای موجود در باشگاهتان انتظار داشته باشید، بیان می کنیم.

 تردمیل

الکساندر می گوید: «تردمیل نسبت به هر دستگاه قلبی عروقی دیگری در اکثر سالنهای ورزشی، بیشترین مقدار کالری را می سوزاند. شما می توانید انتظار داشته باشید که در هر مایل پیاده روی سریع، حدود ۱۰۰ کالری بسوزانید.

استمفورد خاطرنشان می کند که یک تردمیل می تواند بوسیله افزایش سرعت از راه رفتن به دویدن یا با تنظیم شیب، برای سطوح مختلف تناسب اندام، سازگار و مناسب شود.

اما برای کسی که دارای اضافه وزن است و درد مفصل دارد، حتی پیاده روی نیز ممکن است بیش از حد دشوار باشد.

الکساندر می گوید «هر باری که پای شما به زمین برخورد می کند، نیروهای حاصل از این برخورد، ۳٫۷ برابر وزن شما در هنگام راه رفتن روی زمین هستند.

حتما بخوانید:  سه تمرین موثر با تردمیل برای بهبود سرعت

از آنجا که تردمیل در زیر پای شما حرکت می کند، این برخورد ممکن است کمی کمتر از قبل باشد. اما اگر حس خوبی ندارید، بخصوص بر روی زانوها یا کمرتان یک دستگاه دیگر را امتحان کنید.

چیز دیگری که باید بخاطر داشته باشید، متیو ووکوویچ فیزیولوژیست ورزشی و استادیار دانشگاه ایالتی داکوتای جنوبی می گوید «تردمیلها می توانند برای افرادی که تازه شروع به ورزش کرده اند یا کسانیکه مدتی است ورزش نکرده اند، یک چالش تعادل واقعی ایجاد کنند.»

 دستگاههای الپتیکال و پله نوردی

ووکوویچ می گوید: الپتیکال یا پله نورد ، فشار کمی کمتری روی مفاصل وارد می کنند و هر یک از آنها می توانند یک جایگزین خوب برای تردمیل باشند. از آنجا که شما در حالت ایستاده از آنها استفاده می کنید، تعداد زیادی از توده های عضلانی تان را بکار می گیرید، بنابراین سرعت کالری سوزی، همچنان بالاست. استمفورد می گوید دستگاههای الپتیکالی که دسته های بازویی متحرک دارند، می توانند تعداد کالریهایی که شما می سوزانید را بیشتر افزایش دهند. اما اگر مبتدی هستید، او توصیه نمی کند که در ابتدا، از بازوهایتان استفاده کنید.

حتما بخوانید:  تاثیرات توقف ورزش مداوم

 دوچرخه های ثابت

همه کارشناسان ما هم نظرند که دوچرخه ثابت، تمرینی با حداقل فشار روی مفاصل ارائه می دهد. افراد مبتلا به درد زانو، اغلب به سمت این دوچرخه ها سوق داده می شوند، چون فشار ناشی از وزن بدن در دوچرخه ثابت، به اندازه فشار وارده از تردمیل، دستگاه الپتیکال یا پله نوردی، نگران کننده نیست.

لووکوویچ می گوید «اما برای جلوگیری از وارد آمدن فشار بر زانو باید مطمئن شوید که دوچرخه، متناسب با بدن شما تنظیم شده است. در اکثر موارد، افراد روی دوچرخه هایی سوار می شوند که متناسب با بدنشان نیست.»

او می گوید «در هنگام تنظیم ارتفاع صندلی، مطمئن باشید که وقتی روی صندلی می نشینید و قسمت بین انگشتان و قوس پایتان روی پدال قرار دارد، زانوی شما یک خمیدگی بسیار کم (۵ تا ۱۰ درجه) پیدا می کند.»

اکثر مردم، بیش از حد پایین می نشینند، یعنی زانوهای آنها در هنگام رکاب زدن، بیش ازحد خم می شود. این مساله می تواند فشار بیش از حد روی زانوها وارد کند و منجر به درد شود. بعلاوه اگر بیش از حد پایین باشید، به پایتان اجازه نمی دهید که در یک دامنه کامل حرکتی، حرکت کند و در نتیجه کالری کمتری می سوزانید.

حتما بخوانید:  دد لیفت (DEADLIFT) پا صاف

دوچرخه ثابت نسبت به برخی از دستگاهای دیگر، یک کالری سوز کم شدت تر است. الکساندر می گوید که برای سوزاندن ۱۰۰ کالری، شما باید ۴ مایل رکاب بزنید.

 دستگاههای قایقی

فکر نکنید که این دستگاه، فقط بالاتنه شما را تمرین می دهد. دستگاههای قایقی، ماشین آلات قلبی عروقی پیشرفته تری هستند.

از آنجا که شما باید با پاهایتان فشار دهید و در عین حال با بازوهایتان بکشید، تمرین با این دستگاهها مستلزم هماهنگی دست و پا می باشد. همچنین لازم است که برای حمایت و حفاظت از پشت تان، عضلات مرکزی شکمتان را بکار بگیرید.

از آنجا که این دستگاهها از گروههای عضلانی بسیار زیادی استفاده می کنند، کالری زیادی می سوزانند. اما این دستگاه، برای یک ورزشکار مبتدی یا نامتناسب، چندین علامت خطر دارد.

استمفورد می گوید «گمان می رود که این دستگاه برای اکثر افراد نامتناسب، نسبتا دردناک باشد. وزن اضافی، اغلب باعث پشت درد می شود و این، دستگاهی نیست که اگر مشکلات پشت دارید، بخواهید از آن استفاده کنید.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *