سه فایده مهم روئینگ

به دنبال راهی برای یک ورزش مفید و ساده برای تمام بدن خود هستید؟ اگر جواب شما مثبت است ، باید بدانید که روئینگ می تواند پاسخ شما باشد. از بین دلایل گوناگون، در اینجا تنها ۴ دلیل مهمی را که از فایده این ورزش حکایت می کند را برای شما بیان می کنیم.

ترکیب قدرت و استقامت

از آنجا که روئینگ ضربان قلب را بالا می برد  و اکسیژن رسانی را به حداکثر می رساند، می توان آن را به عنوان یک ورزش استقامتی و قلبی عروقی دسته بندی کرد. در این نوع تمرینات، شما به نیروی قلب برای اکسیژن رسانی خون و ارسال آن به سراسر بدن نیاز دارید. پس این نوع ورزش برای سیستم قلب،شش و کلیه بسیار مناسب و مفید است.

در همین حالت شما در حال روبرویی با چالش های مختلف برای گروه های مختلف عضلانی خود هستید.اکثر دستگاه های روئینگ دارای دکمه تنظیم مقاومت هستند که به شما اجازه می دهند یک تمرین قدرتمند را همانند ورزش قلبی عروقی انجام دهید و از هردو جهت بهترین باشید.

تمرین فول بادی

روئینگ یک ورزش فول بادی است که تمام بدن شما را به چالش می کشد. قسمت پایینی ، قسمت میانی و قسمت بالایی اندام شما از گروه های مختلف عضلانی با این ورزش درگیر می شوند. از آنجا که شما بر روی صندلی نشسته اید و با فشار پاهایتان عقب و جلو می روید و با دستهایتان بدن خود را در حرکت کردن کمک می کنید‌، تمام بدن شما در گیر می شود و همچنین انعطاف پذیری شما بالا می رود.

همانطور که شما روئینگ می کنید، تمام عضلات بالاتنه شما مانند عضلات پشت، دوسر ، سه سر ،سینه و بازوها درگیر می شوند. بهترین تکنیک برای کاهش فشار در ابتدای حرکت این است که عضلات شکم خود را منقبض کنید تا کمر شما آسیب نبیند. چون شما با هر دو عضلات پشت و شکم در حال پارو زدن بر روی روئینگ هستید.

کم خطر بودن

در هنگام روئینگ استرس کمتری به اندام ها و عضلات شما وارد می شود. و این پایین بودن سطح استرس، فشار کمتری به عضلات و مفاصل وارد می کندو سطح آسیب پذیری آن را کاهش می دهد. از آنجایی که در این ورزش از پرش و یا حرکات ناگهانی خبری نیست کمتر با مشکلات سلامتی روبرو می شوید. و تکرار این ورزش به طول عمر مفاصل شما بسیار کمک می کند.