فواید دویدن برای زنان

همه ما به طور کلی از فواید دویدن و تاثیراتی که بر بدنمان دارد به اندازه ای آگاه هستیم. فرق نمی کند که برای دویدن از تردمیل استفاده می کنید و یا  دویدن در محیط بیرون را انتخاب کرده اید‌، در هر صورت دویدن نگرش و احساس ما را بهبود می بخشد. دویدن منجر به تقویت ماهیچه های قلب می شود، ذهن را کنترل می کند و بهترین راه برای حفظ تناسب اندام و وزن بدن است.

در واقع هیچ سیستمی در بدن وجود ندارد که از دویدن منظم بهره ای نبرد. دویدن یک تمرین فول بادی که تمام جنبه های سلامت جسمی و بدنی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

تاثیر دویدن بر مفاصل

دویدن به شکل قابل توجهی کمک می کند تا مفاصل شما قوی شود. دویدن عضلات اطراف مفاصل را تقویت می کند و این روند از مفاصل محافظت کرده و از آرتروز پیشگیری و منجربه بهبود و درمان آن می شود.

تقویت ماهیچه ها

 دویدن قدرت عضلانی شما را افزایش می دهد و با کاهش مشکلات مفاصل و فشار خون، در بهبود درد های کلی بدن موثر است. تغییرات جسمانی که با دویدن در اندام های خود مشاهده می کنید در افزایش اعتماد به نفس شما تاثیرات شگرفی خواهد داشت.

حتما بخوانید:   هاک اسکات با دستگاه

تاثیر دویدن بر پوست

برخی بیماری های پوستی مانند اگزما با مقدار بالایی از استرس بوجود می آید. آرامش ناشی از دویدن  به کاهش و بهبود برخی بیماری های پوستی کمک می کند. پوست سالم از مواردی است که در افزایش اعتماد به نفس زنان تاثیر بالایی دارد.

تاثیر دویدن در  عملکرد رگ های خونی

گردش خون سالم نیاز به فشار خون طبیعی دارد. رشد عروق خونی جدید و تقویت عضلات ،فشار خون را کاهش می دهد. این امر مخصوصا در خانم ها که نیاز به گردش منظم خون دارند بسیار حیاتی است. بهبود عملکرد رگ های خونی،منجر به کاهش سطح کلسترول بد خون و جلوگیری از مسدود شدن عروق خونی می شود.

دویدن و بهبود عملکرد روده ها

دویدن به طور منظم منجر به کاهش ۵۰ درصدی خطر ابتلا به سرطان روده ها می شود. علائم سندروم روده تحریک پذیر با کاهش یبوست و التهاب رفع می شود. این بیماری به شدت تحت تاثیر سطح استرس است که دویدن راه حلی برای این مورد است.

حتما بخوانید:   ایستادن صحیح بر روی الپتیکال (اسکی فضایی)

تاثیر دویدن در سلامت تخمدان

زنان مبتلا به پلی کیستیک تخمدان معمولا از اضافه وزن بالا رنج می برند. و شرایط  آنها کاهش وزن را برای آنها سخت تر می کند. دویدن منظم ، می تواند از نظر روحی  و جسمی به بهبود وضعیت روحی آنها کمک می کند.

کاهش پوکی استخوان در زنان

اکثر زنان مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند. دویدن منظم منجر به بهبود و حفظ تراکم استخوان ها می شود و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

سلامت قلب

با دویدن منظم، می توانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۳۵ درصد کاهش دهید. کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول بد خون و کاهش فشار خون یک قلب سالم رابرایتان به همراه دارد.

سلامت چشم با دویدن منظم

 دویدن منظم می تواند به شکل چشم گیری از بیماری های چشم مانند گلوکوم جلوگیری کند. و دویدن منظم تا ۲۵ درصد از ابتلا به این بیماری جلوگیری می کند.

حتما بخوانید:   بهترین ژاکت ها برای دویدن در سرما

دویدن و پیشگیری از سرطان سینه

آنچه که در میان دونده های معمولی دیده شده این است که میزان ابتلا به سرطان سینه در زنانی که به طور متوسط و منظم می دوند به مقدار ۲۰ درصد کاهش یافته است. و با تکرار منظم تر و حرفه ای تر به میزان ۴۰ درصد می توانید از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری کنید.

دویدن و افزایش ظرفیت شش ها

دویدن ظرفیت شش ها را افزایش می دهد و منجر به تقویت عضلات ریه می شود. این عضلات که بین دیافراگم و دنده های شما قرار گرفته اند قدرتمند می شوند و خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهند.

پیشگیری از سرطان رحم

 سرطان رحم از شایعترین سرطان ها در بین زنان است. دویدن منظم و کنترل وزن می تواند تا میزان ۵۰ درصد خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.