نکات آناتومیکی در حرکت لانج یا قیچی

حرکت لانچ از تمرینات مهم و موثر در شکل گیری عضلات ران و باسن است. برای انجام صحیح این حرکت نکاتی را باید رعایت کنید:

فاصله پاها در حرکت لانج یا قیچی :

بهترین حالت برای حفظ تعادل این است که : فاصله پاها به اندازه عرض شانه باز باشند .

وضعیت پاها در حرکت لانج یا قیچی :

انگشتان پا راست و کشیده به جلو یا کمی متمایل به خارج بدن باشند . مانند حالت گام برداشتن . پاشنه محکم روی زمین میخکوب می شود .

مسیر حرکت لانج یا قیچی :

برای اینکه عضلات چهار سر ران هدف اصلی تمرین باشد ، قدم ها را کوتاه بردارید ( قیچی ) . قدم های بلندتر عضلات سرینی و همسترینگ را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد .

وضعیت بدن در حرکت لانج یا قیچی :

وقتی که حرکت قیچی به جلو را انجام می دهید ، وزن بدن را به پا منتقل کنید و بالا تنه و کمر را صاف نگه دارید .

حتما بخوانید:  اهمیت ریکاوری بعد از تمرینات بدنسازی

دامنه حرکتی لانج یا قیچی :

در طی حرکت زانو باید به اندازه نود درجه خم شده ، ران ها به موازات سطح زمین قرار گیرند .

مقاومت در حرکت لانج یا قیچی :

تمرین قیچی نسبت به سایر تمرینات پا ، با وزنه های سبک تری انجام شود . وزنه های بسیار سنگین ممکن است موجب درد در ناحیه کاسه زانو شوند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *