چه نکاتی در فیتنس زنان اهمیت دارد ؟

اهمیت به فیتنس بانوان همانند فیتنس آقایان ،در واقع اهمیت دادن به سلامت جسمی و روحی زنان است تا با انگیزه و رضایتمندی بالاتری به امور خانوادگی و اجتماعی خود بپردازند.

در جامعه ای که خانم ها از سلامت بالایی برخوردارند، خانواده و محیط زندگی پویا تر و سالم تر خواهد بود.

به عنوان یک خانم وقتی به سراغ فیتنس و تغذیه سالم می رویم، باید برای گرفتن نتیجه بهتر نکاتی را هم رعایت کنیم؛ همه ما به دنبال گرفتن نتیجه بهتر و سریعتر از رژیم غذایی خود و ورزش هایی که انجام می دهیم،هستیم پس برای رسیدن به هدفتون این نکات را هم به برنامه خودتون اضافه کنید:

تکرار حرکات ورزشی

هر تمرینی که انجام می دهید دارای سه فاکتور مهم وزن ، شدت و حجم است.اگر بدن به ریتم ، تعداد و شدت تمرینات عادت کند،نتیجه دلخواه  به زودی بدست نمی آید. پس اجازه ندهید که بدن به تمرینات عادت کنید.

حتما بخوانید:  فواید ورزش منظم

بدن خود را گول بزنید؛ هر بار بر روی یک فاکتور تمرکز کنید. مثلا روز اول وزنه ها را افزایش دهید، اما تکرار حرکات را کم کنید.روز بعد وزن را پایین بیاورید و تکرار را بالا ببرید و روز دیگر به سرعت حرکات خود بیافزایید.

ورزش هایی مثل بادی پامپ دقیقا از این الگو پیروی می کنند و به همین علت با انجام آن نتایج شگفت انگیزی را خواهید دید.

تاثیر بارفیکس را دست کم نگیرید

بارفیکس از تمرینات بسیار سخت است که نتیجه بسیار بالایی دارد، سختی این حرکت نباید شما رابترساند. سعی کنید هر بار که ورزش می کنید ۱۰ تا بارفیکس هم بروید. بارفیکس به سرعت عضلات دست ، سینه ،پشت وشانه را قوی می کنید و فرم می دهد.

روئینگ یادتون نره

قبل از شروع تمرینات قدرتی،۱۰ دقیقه روئینگ کنید. دستگاه روئینگ به سرعت جریان خون شما را بالا می برد و از تردمیل ویا دوچرخه ثابت موثرتر است. روئینگ نه تنها پاها ،بلکه بازوها و عضلات شکمی شما را هم تقویت می کند.

حتما بخوانید:  فواید پله نوردی

کربوهیدرات ها را محدود کنید

نان ، غلات و شیرینی و هر آنچه که در تهیه آن از شکر و ذرت استفاده شده منبع بزرگی از قند است. کربوهیدرات ها به محض اینکه وارد بدن می شوند ،تبدیل به انسولین شده و انسولین ذخیره شده در بدن چربی های بیشتری را حفظ می کند. شیرینی های طبیعی مثل عسل و خرما و نان های سبوس بهترین کربوهیدرات برای بدن شماست.

وعده های غذایی خود را به پنج وعده برسانید

از روی تجربه شخصی خودم می گم. وقتی که وعده های غذایی تون را به ۵ وعده در روز می رسانید، به این معنی است که سه وعده اصلی و دو میان وعده دارید.

با این کار شما یک جریان مستمر انرژی در بدنتون دارید که در هنگام گرسنگی تامین می شود.  با این کار غذای کمتری وارد معده شده و حجم آن را افزایش نمی دهد و از طرفی قند روزانه بدنتان تامین می شود.

حتما بخوانید:  بادی اتک با بدن ما چه می کند؟

با گرسنگی بدن شما ناخودآگاه چربی ذخیره می کند و منجر به چاقی می شود.

مصرف پروتئین خود را بالا ببرید

رژیم غذایی متعادل رژیمی است که در هر وعده غذایی ترکیبی از پروتئین ، کربوهیدرات و چربی سالم باشد. پروتئین هایی مثل بوقلمون ، مرغ و ماهی و ماست کم چرب یونانی حاوی مقدار بالایی از آمینو اسید است که عضلات شما را بهبود می بخشد.

مایعات

شما به چند دلیل مایعات می نوشید؛اگر تشنه هستید ،آب بنوشید.اگر به یک نوشیدنی محرک نیاز دارید قهوه تلخ بنوشید.سایر نوشیدنی های غیر طبیعی به دلیل مواد افزودنی و شکر بالا به پوست و سلامت شما آسیب می زند و انواع دیگر مشکلات را برایتان به همراه می آورد.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشه،منتظر نظرات و سوالاتتون هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *