چگونه بالاترین استفاده را از الپیکال خود داشته باشیم؟

به عنوان یک دونده ،داشتن یک روز استراحت بدون تمرین یک رویا است. اما در حالی که می دانم تمرین هر روزه برای یک دونده حرفه ای بسیار مناسب است، با این حال یک یا دو روز در هفته را به تمرین با الپتیکال به عنوان یک تمرین مکمل می پردازم.

همه این ها به خاطر قابلیت های مهم و مفیدی است که در الپتیکال کشف کرده ام. مانیتور ضربان قلب و امکان استفاده از اپلیکیشن های مختلف که به بهبود وضعیت فیتنس و آمادگی وریکاوری من کمک می کنند، الپتیکال را در ردیف دستگاه های محبوب و مفید قرار داده است.

تمرین با الپتیکال

اساسا سه راه برای تمرین با الپتیکال وجود دارد:

  1. اولین نوع آن در حالت چربی سوزی است که ضربان قلب شما را بین ۵۰ تا ۷۰ در صد افزاش می دهد و این چیزی است که اکثر کاربران از آن استفاده می کنند.
  2. در مرحله دوم ضربان قلب شما به ۷۵ تا ۸۰  می رسد که به بهبود آمادگی قلبی و عروقی شما بسیار کمک می کند.
  3. و در سومین مرحله فشار و سرعت بسیار بالا می برد که باید مراقب باشید برای مدت کمی از این مرحله است استفاده می کنید. حتی می توانید برای اعتماد و امنیت بیشتر از برنامه های Sprint 8 یا HIIT استفاده کنید.
حتما بخوانید:  چند نکته هنگام ورزش با تردمیل شیب دار

هدف من از تمرین با الپتیکال افزایش تناسب اندام و بهبود در هنگام دویدن است. این بدان معنی است که از چربی کمتر استفاده کنم و لزوما نیاز به افزایش سرعت خود ندارم. من به دو ۱۰ کیلومتر بسیار علاقه من هستم. اما اگر یک دونده ۵ کیلومتر بودم مطمئنا باید بر روی مرحله سوم (HIIT) تمرکز می کردم  و اگر دونده ماراتن بودم باید بیشترین تمرکز خود را بر روی منطقه اول می گذاشتم.

ضربان قلب هدف

جستجوی ضربان قلب هدف و محاسبه آن به شما کمک می کند تا سطح فیتنس خود را به راحتی پیدا کنیدو اگر شما برای مدت طولانی ورزش می کنید، بدون هیچ خطری می توانید ضربان قلب خود را بالا ببرید. برای مثال ضربان قلب هدف من بر روی ۱۸۷ ضربه در دقیقه است و این به معنای این است که من به راحتی می توانم به تمرینات شدیدی نیز دست پیدا کنم.

حتما بخوانید:  الپتیکال (اسکی فضایی)

برای داشتن دقیق نقطه ضربان قلب هدف آزمایشات متفاوتی وجود دارد. یکی از آنها که بسیار دقیق است انجام آزمایش در آزمایشگاه های VO2است. البته انجام آزمایش در دسترس همگان نیست به همین دلیل بهترین روش این است که ببینید در چه سطحی از فیتنس هستید. روش ساده پیدا کردن نقطه ضربان قلب هدف را در پست های گذشته توضیح داده ایم.

با دانستن این مطلب حالا به راحتی می دانم که توانایی این را دارم تا ضربان قلب خود را به ۱۶۰ تا ۱۷۵ برسانم. برخی از افراد از الپتیکال برای تحت تاثیر قرار دادن عضلات خود استفاده می کنند برخی هم به دنبال کاهش وزن هستند و برخی تنها برای لذت بردن از ورزش سبک و بی خطر به الپتیکال علاقه دارند. با داشتن یک هدف خاص و دانستن نقطه ضربان قلب هدف به راحتی می توانید نسبت به همان سطح پیشرفت چشم گیری داشته باشید و اجرای خود را بهبود دهید.

حتما بخوانید:  نحوه صحیحی اسکات در تمرینات
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *