چگونه دوچرخه ثابت به کاهش وزن کمک می کند؟

تمرین با دوچرخه ثابت یکی از راه های خوب برای سوزاندن چربی و کاهش وزن است. و به محض اینکه شروع به ورزش می کنید چربی سوزی شما هم آغاز می شود. اما باید یک برنامه خوب و مناسب و موثر داشته باشید تا این تاثیر تداوم داشته باشید.

دوچرخه سواری سبک

اگر ضربان قلب شما ۳۵ تا ۵۴ درصد حداکثر ضربان قلب  شماست به آرامی دوچرخه سواری کنید. با دوچرخه سواری آرام یک فرد ۱۳۰ پوندی می تواند یک پوند در ۱۰ ساعت بسوزاند.

دوچرخه سواری شدید

در این دوچرخه سواری ضربان قلب شما به ۷۰ تا ۸۹ درصد حداکثر ضربان قلب شما می رسد .یعنی اگر شما ۱۳۰ پوند باشید در هر ساعت می توانید ۶۰۰ کالری بسوزانید.یعنی چنین فردی در ۶ ساعت می تواند یک پوند بسوزاند.

داشتن برنامه

شما باید شدت تمرینات خود را به آرامی افزایش دهید. اگر شما جوان تر از ۵۰ سال هستید، باید تعداد ضربان قلب شما در سه هفته اول تمرین در هر دقیقه ۱۴۰ تا باشد. و در حداکثر حالت خود نباید از ۱۵۰ تا در هر دقیقه تجاوز کند.

حتما بخوانید:   برنامه هفتگی تمرینات با وزنه برای افراد اکتومورف

در صورتی هم که بیشتر از ۵۰ سال سن دارید،در سه هفته اول نباید بیش از ۱۳۰ در هر دقیقه و برای هفته های بعدی نباید از ۱۱۰ تا ۱۳۰ تجاوز کند. اگر ضربان قلب شما از حد نرمال تجاوز می کند باید آرام تر پدال بزنید.

از روزی سه بار در هفته شروع کنید و در ۵ هفته اول آن را به هفته ای ۴ بار برسانید. تمرینات از کمترین زمان آغاز شود و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در هر تمرین یا بیشتر افزایش دهید.