crossfitness eleptical

آیا الپتیکال (اسکی فضایی) برای کمر درد خوب است؟

از نظر کارشناسان کراس فیتنس،داشتن کمر درد به معنای این نیست که شما دیگر از رفتن به باشگاه محروم خواهید ماند،بلکه یک برنامه ی تمرینی از مهمترین مسائلی است که می توانید به وسیله ی آن بر کمر درد خود غلبه کنید. پیش از این در مورد دستگاه الپتیکال (اسکی فضایی) مطالبی گفتیم و اگر با ما همراه بوده باشید ، با این دستگاه آشنا شده اید و برنامه هایی برای تمرین با آنرا در اختیار دارید ولی اگر کمر درد دارید قبل از هرگونه تمرینی مستقیما به پزشک خود مراجعه کنید و اگر او شما را از انجام تمرین منع نکرد آنگاه الپتیکال(اسکی فضایی) می تواند پیشنهاد مناسبی باشد. و بعد از تائید پزشک خود روش ایستادن صحیح بر روی الپتیکال (اسکی فضائی) را یاد بگیرید.

فشار کمتر

تمرینات کم ضربه مانند شنا کردن و راه رفتن باعث قوی شدن وریدهای شکمی و ماهیچه های کمر می شوند.با مقایسه تردمیل و اسکی فضایی (الپتیکال) متوجه خواهید شد که تمرین با الپتیکال هم یک تمرین کم خطر محسوب می شود زیرا تمام مدت حرکت،کف پای شما به پدال چسبیده است و پدال در مسیری متناوب حرکت می کند که به این معناست که الپتیکال(اسکی فضائی) فشار کمتری روی مفاصل و کمر شما وارد می آورد و به همین دلیل مناسب کسانی است که از کمر درد رنج می برند و در اکثر مواقع بین تردمیل و الپتیکال برای کسانی که از درد مفاصل و کمردرد رنج می برند، بهترین انتخاب خرید یک الپتیکال مناسب است.

حالت نیم تنه

با توجه به ماهیت اصلی کمر دردتان،ممکن است الپتیکال برای شما مناسب یا خطرناک باشد.در حالت نیم تنه شما به سمت جلو خم می شوید و به سمت زاویه ی بیشتر می روید،که بر روی نواحی خاصی از بدن فشار بدی وارد می کند.پزشک شما مناسب ترین کسی است که میتواند شما را در مورد استفاده کردن یا نکردن از الپتیکال (اسکی فضایی) راهنمایی کند.

دستگیره ها،مقاومت و شیب در اسکی فضائی

بسیاری از الپتیکال ها دارای دستگیره هستند شما آنرا جلو و عقب می برید و اینگونه شدت تمرین بالا می رود و کالری بیشتری می سوزانید.اما اگر استفاده از این دستگیره ها باعث ایجاد کمر درد می شود می توانید هر وقت خواستید از آنها استفاده نکنید و دستهایتان را آزاد بگذارید.

افزایش مقاومت اسکی فضائی باعث می شود تمرین شما سخت تر شود ولی مقاومت بیش از اندازه باعث اثر منفی روی کمر و ستون فقرات شما می شود.مقاومت را در حدی بگذارید که پدال زدن همچنان برای شما چالش آور باشد ولی در عین حال به نرمی و راحتی پدال بزنید.

حتی شیب را هم میتوانید عوض کنید تا ماهیچه هایی را که در حین تمرین روی آنها کار می کنید را تغییر دهید. شیب زیاد،کمر شما را در زاویه ای ناراحت کننده قرار می دهد.مشاوران شما در کراس فیتنس به شما پیشنهاد میدهند مطابق این جمله عمل کنید : “اگر باعث درد شد،آنرا متوقف کنید.” در غیر اینصورت برنامه شروع ورزش با الپتیکال را به شما پیشنهاد می کنیم.

ملاحظات

اگر شما بدون اینکه کمرتان درد بگیرد نمی توانید راه بروید،الپتیکال(اسکی فضایی) برای شما انتخاب درستی نخواهد بود.تمرینات انعطافی و یوگا برای کم کردن کمر دردتان می توانند کمک کننده باشند.

اگر این پست برای شما مفید بوده است آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.