crossfitness best cardio workouts

آیا تفاوتی بین تمرین ایروبیکی و تمرین کاردیو (قلبی-عروقی) هست؟

اگر فکر می کنید تمرین ایروبیکی و تمرین قلبی-عروقی (کاردیو) را نمی توانید با هم در برنامه ی پر مشغله ی خود جای دهید، اشتباه می کنید؛ اخم هایتان را باز کنید زیرا شما می توانید این دو ایروبیک و هوازی را هم زمان انجام دهید چون در واقع کاری است که همیشه در حال انجام آن هستید. به یاد داشته باشید که شرایط قابل تغییر هستند و این تمرینات برایتان فواید و نتایج یکسانی را دارند؛ اگرچه از نظر لغوی متفاوت هستند.

پاسخ آسان

آسان ترین پاسخی که می توان به وجود تفاوت بین تمرینات ایروبیک و کاردیو داد، این است که تمرین ایروبیکی و تمرین کاردیو (قلبی-عروقی) هر دو همسان هستند. هر دو، تمریناتی هستند که نتایجی یکسان دارند: در واقع با افزایش اکسیژن مصرفی و بالا بردن ضربان قلب فیتنس شما را بهتر می کند. هرگز نمی توانید یک ورزش ایروبیک را بدون وجود تمرینات کاردیو انجام دهید. چون نمی توانید مقدار اکسیژن دریافتی را بدون افزایش ضربان قلبتان بالا ببرید. ممکن است لغتی که بتواند ورزش های هوازی و کاردیو را با هم پوشش دهد تمرینات استقامتی باشد. در واقع ما با انجام ورزش هوازی و کاردیو سطح استقامت بدن خود را بالا می بریم.

پاسخ تخصصی

اگر به دنبال یک پاسخ فنی و تخصصی تر هستید، باید بگویم که این دو از نظر شرایط دارای ریشه لغوی متفاوت هستند، گرچه هردو یک نتیجه را برایتان در پی دارد و آنچه حاصل می شود یکسان است.

کلمه “ایروبیک” از ریشه یونانی گرفته شده و در واقع به معنای “با اکسیژن” است و کلمه “کاردیو” که مربوط به قلب است از ریشه لاتین “cor” و ریشه یونانی “kardia” گرفته شده است.

بنابراین ورزشهای ایروبیک (هوازی)، ورزش هایی هستند که موجب بهبود دریافت اکسیژن می شود و ورزشهای کاردیو (قلبی-عروقی) هم ضربان قلب را بالا برده و باعث بهبود آن می شود. در واقع شما نمی توانید یکی را بدون وجود دیگری تجربه کنید؛ چون اینها با هم انجام می شوند و در دل یکدیگر نتیجه حاصل می شود.

اگر شما هنوز متقاعد نشده اید که ورزش های کاردیو و ایروبیک یکسان هستند، بررسی برخی نمونه ها می تواند کمک کننده باشد. ورزش هایی مانند شنا کردن، طناب زدن، راه رفتن، دویدن، رقصیدن، دوچرخه سواری، تنیس و هر ورزش دیگری که برای یک دوره پایدار موجب تحرک شما شود یک تمرین ایروبیکی و قلبی-عروقی است. منتها شدت و مدت زمان انجام هر تمرین برای نتیجه می تواند تعین کننده باشد.

از طرف دیگر ورزشهای دیگری هم هستند که به عنوان ورزش کاردیو یا ایروبیک (هوازی) معرفی نشده اند. شاید برخی از این ورزش ها موجب افزایش شدید و یکباره اکسیژن و یا ضربان قلب شما شود، اما نتیجه پایداری ندارند و بیشتر برای افزایش قدرت و استقامت طراحی شده اند. ورزشهایی مثل وزنه برداری، یوگا، پیلاتس و ورزشهای کششی که موجب انعطاف پذیری و قدرت ماهیچه ها می شوند جزء ورزشهای ایروبیک و کاردیو نمی شود.

اگر این پست برایتان مفید بوده است، آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.