crossfitness fitnessage lifestyle

ارتباط کیفیت زندگی و سن فیتنس

کیفیت زندگی شما به یک امر وابسته است آن هم سلامت فیزیکی شما و سبک زندگی است که دنبال می کنید. خیلی از ما در مکالمات روزمره با دوستان این نکات را بیان می کنیم اما در طول زندگی روزمره خود به فراموشی می سپاریم. کیفیت و سبک زندگی شما تاًثیر مستقیم بر سن فیتنس شما دارد. ممکن است سن بیولوژیکی شما (از زمان تولد تا امروز) برای مثال ۳۰ سال باشد اما به دلیل روش ها و عادات غلط زندگی، سن فیتنس شما ۳۲ ساله باشد،؛ و این یعنی پیری زودرس.

برای جوان شدن سن فیتنس خود راه های ساده ای وجود دارد که با تبدیل کردن آن به عادات روزمره خود می توانید از نظر سن فیتنس خود جوان بمانید.

همراه کراس فیتنس باشید تا با هم مروری به کارهایی پیش پا افتاده ولی تأثیرگذار بر روی کیفیت زندگی مان، داشته باشیم. وقتی از ساختن یک روش زندگی سالم صحبت می کنیم، همه ی ما می دانیم ورزش و تغذیه ی سالم در آن نقش بسزایی دارند. استفاده از شکر قهوه ای به جای شکر سفید و ۵ بار در هفته به باشگاه رفتن مهم است ولی برای داشتن زندگی ای با کیفیت بالا چیزهای بیشتری لازم است. شما باید به جزییات زندگیتان نگاه کنید چرا که تغییرات از همین جزییات کوچک به وجود می آیند.

مدیتیشن

مدیتیشن به کاهش استرس کمک می کند مانند ماساژ درمانی، کمک به خواب بهتر می کند، فشار خون را پایین می آورد و عملکرد قلبی-عروقیتان را بهتر می کند. همچنین مدیتیشن کمک می کند که حال روحی بهتری پیدا کنید؛ چون برای مدتی ارتباطتان را با همه ی مشکلات دنیای بیرون قطع می کنید و همه ی تمرکزتان بر روی نقطه نقطه ی بدنتان است.

خواب

بیشتر ما این تصور غلط را داریم که برای پیشرفت باید زیاد کار کرد و کم خوابید، زیرا که بیشتر مردان و زنان موفق زمان کمتری می خوابند ولی این درست نیست. همه ی تلاش های بی وقفه ی شما و وقتی را که صرف ورزش و تغذیه ی سالم کرده اید بی فایده خواهد بود اگر شما حداقل ۷-۸ ساعت خواب در شبانه روز نداشته باشید.

خواب عملکرد مغز را بهبود می بخشد و شما را بعد از یک روز کاری و استرس زا، آرام می کند. البته به شرط آنکه خوابی آرام داشته باشید. پس اگر بعد از یک شب بی خوابی یا کابوس دیدن، صبح روز بعد در محل کار خود، نمی توانید تمرکز داشته باشید، دلیلش نداشتن خواب مناسب و کافی است.

صبحانه

در کراس فیتنس در مورد صبحانه ی کم-کربوهیدرات صحبت کرده ایم و می دانید که چیزی که صبح می خورید شما را برای تمام روز آماده می کند. به همین دلیل بیشتر متخصصان شروع روز را با صبحانه ای مفصل توصیه می کنند.

نوشیدن چای

چای بنوشید. چای سبز متابولیسم بدنتان را بهبود می بخشد، فشار خون را پایین می آورد و از اختلال در تنفس جلوگیری می کند.

استفاده از نخ دندان

استفاده از نخ دندان فقط یک سرگرمی نیست. اگر لثه های شما عفونت کنند، باکتری های درون دهانتان به راحتی وارد سیستم عروقی شما می شوند و به تمام بدنتان سرایت می کنند.

قبل از ورزش حتما بدنتان را گرم کنید

این را برای خودتان یک عادت کنید که قبل از انجام هر تمرینی، یک تمرین دینامیکی برای گرم کردن بدنتان انجام دهید تا نه تنها عملکرد شما را بالا ببرد، بلکه از صدمه دیدنتان هم جلوگیری کند.

فیبر بخورید

فیبر کلیدی برای هر رژیم سالمی است. رژیمی شامل فیبر، تمام روز بدنتان را پر انرژی نگه می دارد. تحقیقات نشان داده اند که افرادی که فیبر بیشتری استفاده می کنند حتی بیشتر عمر می کنند.

وعده های غذایی سبز داشته باشید

اگر در هر وعده ی غذاییتان سبزیجات در بشقابتان نباشد، دارید به بدنتان خیانت می کنید. سبزیجات و میوه بخورید تا زندگی سبز داشته باشید.

اگر این پست برایتان مفید بوده است، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.