crossfitness eleptical exercise

برنامه شروع ورزش با الپتیکال (اسکی فضایی)

در باشگاه بسیاری از دستگاهای ورزشی هستند که بیشتر آن ها به حدی دکمه روی آن ها دارند که شما را گیج می کنند.قبل از اینکه برنامه ی تمرین خودتان را تنظیم کنید به خاطر داشته باشید که شروع با دستگاه الپتیکال(اسکی فضائی) راه خوبی است که دست ها و پاهای شما را برای ورزش آماده می کند و فشار کمتری نسبت به تردمیل به بدنتان وارد می آورد . همه تفاوت ها و مزیت های مربوط به تردمیل و اسکی فضایی را مشاهده کرده اید.

همانطور که در مطالب قبلی کراس فیتنس به شما طرز ایستادن صحیح بر روی الپتیکال را گفتیم، با داشتن حالت مناسب بر روی الپتیکال (اسکی فضایی) فشار وارد بر بدنتان کمتر هم خواهد شد.

گرم کردن

هر برنامه ی موفق ورزشی با یک گرم کردن شروع می شود تا ماهیچه ها را آماده و ضزبان قلبتان را بالا می برد.۱۰ دقیقه اول چند ورزش سبک ایروبیکی انجام دهید تا قلبتان شروع به زدن کند.حتی می توانید با حرکت آرام روی الپتیکال (اسکی فضایی) شروع کنید.

برنامه ی تمرین اسکی فضائی(الپتیکال)

هنگامی که برنامه ی ورزشی خودتان را با الپتیکال شروع میکنید به خاطر داشته باشید که آهسته و پایدار بودن همیشه کلید برنده شدن است.شروع با الپتیکال را از ۲ تا ۳ دقیقه در هفته آغاز کنید تا کم کم احساس راحتی با کنترل ها را داشته باشید. در ابتدا از مقاومت پایین شروع کرده و کم کم آنرا زیاد کنید.جهت حرکت پدال را هر چند وقت یکبار تغییر دهید و از دستگیره ها برای گرم کردن دستهایتان استفاده کنید.

مشوق شما در الپتیکال (اسکی فضایی)

آیا انگیزه ی بیشتری برای تمرین الپتیکال خود نیاز دارید؟ شروع با برنامه ی سوزاندن کالری یا افزایش ضربان قلب ممکن است کمی خسته کننده باشد. می توانید با ملحق شدن به کلاس های الپتیکال در باشگاه از مربی خود برای یک تمرین مناسب کمک بگیرید.اگر در خانه از اپتیکال استفاده می کنید،میتوانید جَو موجود را با گوش دادن به آهنگ مورد علاقه تان عوض کنید تا از ورزشتان لذت ببرید و شما را به ادامه ی آن تشویق کند.

وقتی کاملا به روش تمرین بر روی الپتیکال(اسکی فضایی) وارد شدید،قدم به دنیای تمرین های مقاومتی بگذارید که کمک می کنند چربی بسوزانید،عضله بسازید و سوخت وساز بدنتان را بالا ببرید. هم زمان با تمرین های مقاومتی می توانید از دمبل هم استفاده کنید. ۲ تا ۳ بار در هفته به مدت ۳۰ ثانیه مکرر این تمرین را انجام دهید تا تغییرات واضح آن را روی بدنتان مشاهده کنید.

برای راحتی و آرامش در کارتان نگاهی هم به انواع اسکی فضائی های کراس فیتنس بیاندازید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

اگر این پست برایتان مفید بوده است،آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.