crossfitness running treadmill

تفاوت دویدن بر روی تردمیل و دویدن در محیط بیرون

ممکن تا به حال  وقتتان را بین دویدن بر روی تردمیل و دویدن در بیرون تقسیم میکردیدو یا بین اینکه کدام مناسب تر و به صرفه تر است تردید داشته اید. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که کدام یک روش دویدن صحیح تری را پیش روی شما می گذارد و همین سوالات لذت دویدن را از شما گرفته است. این بار با کراس فیتنس همراه باشیم تا کمی راجع به تفاوت دویدن بر روی تردمیل و دویدن در محیط بیرون صحبت کنیم. با این حال تفاوت بین دویدن در بیرون و دویدن بر روی تردمیل مانع این نخواهد شد که بخواهید از فواید و مزایای آن چشم پوشی کنید.

استفاده از تردمیل

در “تردمیل یا اسکی فضایی” به تفصیل از تردمیل و مزایای آن صحبت کردیم. استفاده از تردمیل ( دو ثابت ) این امکان را به شما می دهد که در دفتر کار یا منزل خود به شکل شبانه روز از تردمیل استفاده کنید . با انتخاب تردمیل نگرانی راجع به وضعیت آب و هوا و یا آلودگی شدید بی مورد است. کسانی که از آلرژی فصلی رنج میبرند، دویدن روی تردمیل میتواند برای آنها یک ورزش متعادل به دور از ذرات آلرژی زا باشد.

برای مبتدیان و علاقه مندان به دویدن ، دویدن روی تردمیل میتواند بسیار سودمند باشد چون آینه های سالن ورزش میتوانند به عنوان نمایشگر حرکات استفاده شوند و اینگونه مطمئن میشوید که فرم درست دویدن را رعایت می کنند و از همان ابتدا دویدن صحیح بر روی تردمیل را یاد می گیرند. همراه  و در کنار خانواده خود ورزش می کنید و می توانید موجب تشویق و انگیزه برای یکدیگر در ورزش کردن می شوید.

وجود برنامه های خودکار مخصوص کاهش وزن ، دو استقامتی، دو سرعت و … و امکان تنظیم شیب دلخواه برای شبیه سازی با محیط بیرون و سایر برنامه ها چیزی نیست که بتوان از آن گذشت. از طرفی یک تردمیل این امکان را به شما می دهد که برای افزایش انگیزه و دوری از یکنواختی که در دویدن در بیرون به شما دست می دهد،یک برنامه دلخواه برای دویدن خود طراحی کنید و هر چند وقت یکبار آن را تغییر دهید.

*برای آگاهی بیشتر می توانید از تردمیل های کراس فیتنس و ویژگی های آنان دیدن کنید.

 

دویدن در بیرون

مسلما دویدن در بیرون ، تمرین با نشاط و جذاب تری است تا دویدن در یک فضای بسته بر روی تردمیل. شما با طبیعت و مردم در تماس خواهید بود و این یک فرصت خوب را در اختیار شما قرار میدهد تا در اراتباط با سایرین قرار بگیرید. یک تحقیق در سال ۲۰۰۴ نشان داد کسانی که در بیرون میدوند نسبت به کسانیکه از تردمیل استفاده میکنند، تندتر میدوند ولی احساس فشار کمتر و رضایت بیشتر و سرزندگی و آرامش دارند.

دونده هایی که بیرون میدوند معمولا با جریان مخالف باد مواجه میشوند که آنهارا مجبور میکند بدنشان را به بیشتر هُل دهند.حتی وقتیکه بادی در کار نیست آنها باید خودشان را به سمت جلو متمایل کنند و این ممکن است شکل دویدن و ریتم آن را تغییر دهد .

دونده های تردمیل  یک شیوه ی راه رفتن یک نواختی را دنبال می کنند و در جا میدوند و به وسیله ی محدوده ی حرکت تردمیل محاصره شده اند. و این ممکن است نتیجه بهتری داشته باشد چون دویدن شما توسط دستگاه کنترل می شود و اجازه تخطی از برنامه را نمی دهد مثل این است که یک مربی خصوصی بالای سر شماست.

دویدن در بیرون همچنین کمک به ساختن بسیاری از ماهیچه ها میکند از جمله عضله های نزدیک کننده و ماهیچه های دو سر ران که برای دویدن در سر بالایی بسیار ضروری اند. میزان سوزاندن کالری هم در این دو  تا زمانیکه سرعت شان مشابه باشندتقریبا یکسان است . دونده هایی که بیرون تمرین میکنند شاید متوجه میزان کمی افزایش در سوزاندن کالری شوند،که معمولا به طور کلی بیشتر از ۲تا ۳% نیست مگر اینکه در مسیر اسکی بدوند. دونده های زمین اسکی ممکن است تا ۱۰% بیشتر از کسانیکه روی تردمیل میدوند،کالری بسوزانند.

با وجود این تفاوتهایی که بین دویدن در بیرون و دویدن روی تردمیل وجود دارد،  هر دو برای سلامتی و شادابی عمومی سودمندند. و به طور کلی عادت به دویدن در هر شرایطی و با هر شیوه ای شیوه خاصی را در زندگی تان حاکم میکند. ما در کراس فیتنس می گوییم که دویدن یک روش زندگی است که باید آن را شناخت ، درک کرد و آن را زندگی کرد.

این پست را با دوستان دونده خود به اشتراک بگذارید.