crossfitness running vs cycling

تفاوت ماهیچه های به کار گرفته شده در دوچرخه سواری و دویدن

درحالیکه در دویدن و دوچرخه سواری اکثر ماهیچه هایی که به کار می روند یکسان اند ولی هر کدام ماهیچه ها را به گونه ای متفاوت استفاده می کنند. هنگام دویدن ماهیچه های نیم تنه ی پایینی در ۴ مرحله به شما کمک می کنند که حرکت کنید:

  1. ضربه ی پاشنه
  2. حرکت جدای هر یک از پاها
  3. چرخش پاها
  4. بلند کردن پا از زمین

دوچرخه سواری تنها دو مرحله دارد :

  1. مرحله ی اعمال نیرو که در آن بیشتر از ماهیچه های پا استفاده می شود
  2. مرحله ی بازگشت نیرو

دویدن بر روی سطح صاف

در این حالت ماهیچه هایی که بیشترین فعالیت را دارند ماهیچه های چهارسر و ماهیچه های پشت ران هستند. ماهیچه های شکمی در همه نوع دویدن فعال هستند تا تعادل در هر مرحله از دویدن حفظ شود.

دوچرخه سواری بر روی سطح صاف

در این حالت تمام ماهیچه های پا در دوچرخه سواری بکار گرفته می شوند. در بالاترین حالت پدال، ماهیچه های پشت ران و ماهیچه های چهارسر بیشترین کار را انجام می دهند. وقتی پدال در حالت ۹۰ درجه است ماهیچه های سرینی و ماهیچه های پشت ران فعالیتشان بیشتر می شود. در حالتیکه پدال پایین است ماهیچه های پشت ران بیشترین فعالیت را دارند تا با خم کردن زانو مرحله ی بازگشت را شروع کنند. ماهیچه های شکمی و شانه ها کمک می کنند تا نیم تنه ی بالایی زمانیکه دست هایتان روی فرمان اند، ثابت بماند.

دویدن در سربالایی

در دویدن در سربالایی، ماهیچه های داخلی ران، پشت ران، ماهیچه های سرینی و چهارسر به کار گرفته می شوند.cossfitness spinning نیروی اضافی که استفاده می کنید به دلیل افزایش عملکرد قلب و ریه است؛ همچنین در دویدن در سربالایی کالری بیشتری می سوزانید و البته ماهیچه های مرکزی بدن هم درگیر حرکت می شوند.

دوچرخه سواری در سر بالایی

در مطالب قبلی کراس چرخ بطور کامل در مورد عضلاتی که در دوچرخه سواری به کار گرفته می شوند صحبت کردیم و همانطور که گفته شد در سر بالایی معمولاً ایستاده پدال می زنیم و این باعث فعالیت بیشتر ماهیچه ها می شود که آن هم نیروی بیشتری می طلبد. ماهیچه های سرینی و ماهیچه های چهار سر در سربالایی، یک دوره ی زمانی طولانی تر از حرکت را در مرحله ی اعمال نیرو و بازگشت آن به وجود می آورند.

فواید دوچرخه سواری و دویدن

دوچرخه سواری به دلیل اینکه ضربه ای با زمین ندارد، فشار کمتری بر روی مفاصلتان وارد می آورد هرچند دویدن نیروی بیشتری لازم دارد و برای سوزاندن کالری موثرتر است. تمرینی که شامل دویدن و دوچرخه سواری با هم باشد می تواند ماهیچه های شما را بیشتر تقویت کند و به مفاصل شما استراحت بدهد.

اگر این پست برایتان مفید بوده است، آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.