crossfitness pilates ball

تمرین با توپ پیلاتس (توپ بدنسازی)

در مطالب گذشته که در کراس فیتنس گفته شد در مورد تمرینات قدرتی با توپ سوییسی که به توپ یوگا یا توپ بدنسازی نیز شهرت دارد صحبت کردیم.در این مطلب میخواهیم چند تمرین ساده را برای کسانی که تمرینات قدرتی و شدید انجام نمی دهند بیان کنیم.همانطور که می دانید استفاده از توپ سوییسی یک روش معمول در بدنسازی است که باعث افزایش قدرت ماهیچه ای ، استقامت ، تعادل سازی و انعطاف میشود.

انتخاب توپ

در باشگاه های ورزشی تعداد مشخصی توپ سوییسی(توپ بدنسازی) برای انتخاب شما وجود دارد.سایز توپ ها از کوچک تا خیلی بزرگ است.شما باید توپی را انتخاب کنید که وقتی روی آن می نشینید، ران ها و زانوهایتان بصورت ۹۰ درجه قرار بگیرند.همیشه یک سطح تمیز و صاف را برای تمرین با توپ بدنسازی انتخاب کنید.

تمرین ماهیچه های مرکزی بدن

افزودن توپ سوییسی(پیلاتس) به تمرینات ماهیچه های مرکزی بدن،بازده تمرین شما را بالا میبرد.بعد از بررسی چند crossfitness excercise yoga ballصد تمرین با توپ سوییسی،مشخص شد که تمرین سُر خوردن و کشش به سمت زمین،جزو تمریناتی هستند که بیشترین تاثیر را بر روی ماهیچه های مرکزی بدن دارند.

تمرین استقامتی

تمرین استقامتی متداول خود را با اضافه کردن توپ بدنسازی(یوگا)،به تمرینی سختتر و چند جانبه تبدیل کنید.توپ سوییسی باعث میشود حرکات شما از حالت تعادل خارج شوند و بدن شما برای حفظ تعادلتان ماهیچه های بیشتری را به کار گیرد.

تمرین تمام بدنی

با ترکیب تمرین استقامتی و تمرین ماهیچه های مرکزی،یک تمرین تمام بدنی با توپ سوییسی خواهید داشت که قدرت ماهیچه ای و استقامتتان را به طور کلی بالا میبرد.با ۵ تا ۱۰ دقیقه نرمش برای گرم کردن بدنتان شروع کنید.بعد تمرینی را که بر روی عضله های اصلی بدنتان تاثیر می گذارد،شروع کنید.برای مثال:

  1. ضربه زدن
  2. کشش معکوس
  3. حرکت با دمبل
  4. کشش بالای عضله های سر
  5. کشش به سمت زمین

۱۲ تا ۱۵ حرکت در هر تمرین انجام دهید. ۳ مرحله بالا بروید و بعد این تمرین را هر هفته،یک روز در میان انجام دهید.

اگر این این پست برایتان مفید بوده است آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.