painful-joints

جلوگیری از درد مفاصل با چند نکته ساده

درد مفاصل هر گونه ، درد ، ناراحتی و سختی در حرکت در مفاصل بدن است که از مشکلات شایع در میان بزرگسالانی است که ورزش می کنند. درد  مفاصل می تواند ناشی از مشکلاتی مثل ، استفاده بیش از حد از مفاصل، کم تحرکی ،ضعف عضلانی ،وزن بیش از حد و بارداری باشد.

برای کسانی که به کل مداوم با درد عضلانی مواجه هستند ، ورزش کردن کار سختی به نظر می رسد. از طرفی  ممکن است دوست داشته باشید تا کارهایی مانند پیاده روی ،دویدن ، و یا شرکت کردن در یک ورزش خاص را تجربه کنید و از طرف دیگر درد های شدید عضلانی اجازه این کار را به شما نمی دهند.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش های سبک و نرمش روزانه می تواند به کاهش درد و التهاب مفاصل منجر شود. زیرا ورزش منظم منجر به تقویت عضلات اطراف مفاصل و افزایش جریان خون می شود که هر دو در کاهش درد مفاصل کمک می کنند.

در اینجا چند راه موثر برای کاهش درد عضلات به هنگام ورزش کردن را برای شما بازگو می کنیم:

گرم کردن بدن

بسیاری از مردم برای گرم کردن بدن خود بالا و پایین می پرند و به اصطلاح خودشان بدن خود را گرم می کنند. در صورتی که این کار به علت خشکی بدن آسیب یشتری به مفاصل وارد می کند و باعث گرفتگی عضلات می شود. برای گرم کردن باید حداقل ۲۰ دقیقه تمریناتی انجام هید تا جریان خون شما را افزایش دهد و ضربان قلب را بالا ببرد و سوخت و ساز بدن شما آغاز شود. تا به اصطلاح بدن گرم شود.

استفاده از فوم رول (FOAM ROLL)

غلطک های فشرده فوم رول به یکی از ابزار های ورزشی  و ماساژ مفاصل در باشگاه ها ی ورزشی و مراکز فیزیوتراپی تبدیل شده اند. به سادگی با استفاده از فوم رول و وزن بدن و ماساژ دادن آن بر روی عضلات اطراف مفاصل می توانید این نواحی را گرم کنید و جریان خون در این نواحی را افزایش دهید.

انجام تمرینات ترکیبی

با اضافه کردن تمرینات اضافی و متنوع به ورزش خود ،از صدمات بیش از اندازه به مفاصل خود پیشگیری کنید. هنگام استفاده بیش از اندازه از یک عضلات بار فشار و بهای این استفاده بیش از اندازه بر عهده مفاصل است . برای جلوگیری و از این آسیب ها سعی کنید فعالیت های مختلف را با هم ترکیب کنید. مثلا می توانید ورزشی لذت بخش با ترکیب دوچرخه سواری ،یوگا و شنا داشته باشید.

بهترین تمرین کاردیو و هوازی را برای خود پیدا کنید

برخی از مردم به این نظر می چسبند که آنها برای ورزش های هوازی تنها نیاز به انجام یک ورزش دارند. مثلا تنها کاری که انجام می دهند دویدن است. نکته ای که در این کار  است که بدن بیشتر دونده ها از دویدن متنفر است.

بسیاری از انواع ورزش های هوازی وجود دارند که می توانید با آن ضربان قلب خود را افزایش دهید. پس شما تنها باید آن ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید و لذت ببرید. وررزش های متنوعی مانند شنا، تردمیل ، دوچرخه سواری ، دوچرخه ثابت ، الپتیکال و دویدن از ورزش های متنوع هوازی هستند که می توانید انجام دهید.

یوگا

انجام یوگا و سایر ورزش های متمرکز برای بهبود دردهای مفاصل بسیار مفید هستند. این ورزش ها ثبات ، تحرک پذیری و انعطاف پذیری و قدرت عضلات مرکزی بدن را بالا می برند. همچنین یک تمرین خوب برای یکاوری بدن به حساب می آیند.

شنا یا آب درمانی

حتی اگه به خوبی شنا نمی کنید تماس بدن با آب و یا راه رفتن در آب می تواند به بهبود مفاصل بدن و کاهش درد مفاصل بیانجامد. آب یک مقاومت طبیعی برای بدن ایجاد می کند که می تواند منجربه تقویت عضلات شما شود.