crossfitness sit ups gym ball

دراز و نشست با توپ سوییسی ( توپ بدنسازی)

از روش های تمرین با توپ پیلاتس (بدنسازی) ،تمرین دراز و نشست با توپ بدنسازی است. دراز و نشست تمرین موثری برای تقویت ماهیچه های شکمی هستند. و برای کسانی که به دنبال داشتن شکمی صاف و تخت هستند در کنار سایر ورزش های فیتنس لازم است. این حرکت با توپ سوییسی( توپ بدنسازی) سخت تر است ولی نتیجه ای بهتر به همراه دارد. ورزش با توپ پیلاتس از تمرینات فیتنس است که معمولا به عنوان یک تمرین مکمل در کنار سایر تمرینات انجام می شود.

نحوه ی انجام تمرین

دراز و نشست با توپ سوییسی ( توپ بدنسازی) قرق زیادی با دراز و نشست های معمولی که انجام داده اید ندارد.crossfitness best workouts swiss baابتدا روی توپ بشینید در حالیکه کف پایتان صاف بر روی زمین قرار گرفته است،خیلی آهسته جلو بیایید تا کمرتان به آرامی به توپ تکیه داده شود و دست هایتان را پشت سرتان به هم گره بزنید.برای شروع بدون وارد آوردن فشار بر روی گردنتان به آرامی با وارد کردن نیرو به عضله های شکمی خودتان را بالا بیاورید تا کمرتان تقریبا صاف شود و فشرده شدن ماهیچه های شکمتان را احساس کنید،مکثی کنید و به حالت اولیه بازگردید.

عضله های به کار گرفته شده

عضله هایی که در تمرین دراز و نشست با توپ پیلاتس (توپ بدنسازی) بطور دائم به کار گرفته می شوند عضله های شکمی هستند. در راس آنها عضله های راستین شکمی هستند و بعد عضله های دیگر از جمله عضله های مایل.سطح ناصاف در این تمرین باعث می شود عضله های عرضی هم بکار گرفته شوند.

فواید

دراز و نشست با توپ سوییسی (توپ بدنسازی) چندین فایده دارد.از آن جا که کمرتان در حین تمرین به توپ تکیه داده شده است،توپ تکیه گاهی مناسب برای کمر و ستون فقراتتان است و همچنین فشار بهتری را بر روی عضله های شکمی وارد می کند.یک تحقیق در سال ۲۰۰۷ نشان داده است که دراز و نشست با توپ سوییسی بسیار موثر تر از دراز و نشست های معمولی است.

نکته

در حالیکه ثابت شده استفاده از توپ پیلاتس (توپ بدنسازی) تاثیر زیادی بر عضله های شکمی می گذارد ، ولی به این نکته توجه داشته باشید که مهم نیست چقدر شما دراز و نشست می روید،هیچ میزانی از این حرکت لایه های چربی شکمتان را آب نمی کند.پس اگر چربی اضافی در ناحیه ی شکمتان دارید و در رویای six-pack دار شدن به سر می برید ابتدا باید به دنبال یک برنامه ی لاغری برای خودتان باشید و سپس بصورت جدی بر روی عضله های شکمی تان کار کنید.

اگر این پست برایتان مفید بوده است،آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.