crossfitness how run

دویدن صحیح بر روی تردمیل

 دویدن بر روی تردمیل با دویدن در بیرون از منزل متفاوت است. شیوه دویدن در این دو یکسان نیست. وقتی شما بیرون از منزل می دوید به گام هایتان نگاه می کنید و وقتی بر روی تردمیل (دو ثابت) می دوید باید تعادل خود را حفظ کنید. با عادت کردن به شکل مناسب دویدن بر روی تردمیل می توانید از مزایای آموزش آن مانند تاثیر کمتر بر روی مفاصل شما و حفظ سرعت ثابت نیز بهره مند شوید. به یاد داشته باشید که دویدن یک سبک زندگی است ؛پس برای سبک نوین زندگی خود باید روش صحیح آن را هم یاد بگیرید.

همواره پزشک خود را قبل از شروع هر برنامه ای مطلع کنید تا مطمئن شوید برای شروع یک برنامه دویدن به اندازه ی کافی سلامت هستید.

قدم اول

نگاه به جلو ؛ نگاه کردن ایده آل برای جلوگیری از خستگی سر و گردن است، طوری که به مانیتور تردمیل نگاه نکنید. با این کار موقعیت سر شما نگه داشته میشود و از سرگیجه در حال حرکت و فشار سر و گردن می کاهد. اگر شما به یک استراحت کوچک برای نگاه کردن به مانیتور تردمیل احتیاج دارید، بعد از نگاه کردن دوباره روش قبل را دنبال کنید.

قدم دوم

تقلیدکردن حرکت فشار فعال؛وقتی شما بیرون از منزل در شیب ۲ تا ۳ درصدی می دوید به طور طبیعی حرکت فشار فعال را انجام می دهید. دویدن در این سطح شیب بر روی تردمیل به شما کمک خواهد کرد  بین دویدن در بیرون از منزل و دویدن بر روی تردمیلcrossfitness run right treadmill به یک تعامل برسید.

قدم سوم

گام برداشتن با قسمت پنجه پا نه  پاشنه؛ تردمیل (دو ثابت) می تواند این امکان را به شما بدهد که گام هایتان را کوتاه و همراه با حرکات کششی رو به جلو بردارید. فرود پا باید بر روی پنجه پا باشد در حالی که پای خود را بر روی تردمیل می کشید بدون تماس پاشنه پا با سطح تردمیل (دو ثابت ).

قدم چهارم

 هر چقدر که امکان دارد سبک قدم بزنید , اگر شما بر روی تردمیل با سرو صدای زیادی می دوید علت آن دویدن با انرژی بیش ازحد است. باید لذت دویدن را احساس کنید تا برایتان خسته کننده نباشد. از برنامه های تردمیل خود استفاده کنید تا برایتان متنوع و جذاب باشد.

کراس فیتنس تردمیل هایی با قابلیت برنامه دویدن اتوماتیک و یا تنظیم برنامه دلخواه را عرضه می کند.

قدم پنجم

برای دویدن صحیح بر روی تردمیل (دو ثابت) آرنج خود را با زاویه ی ۹۰ درجه خم کنید. و شانه های خود را راحت و آزاد بگذارید. در طول دویدن دست ها نباید صاف باشند و کف دست باید به سمت داخل باشد.دست های خود را خیلی تکان ندهید طوری که بدن شما پیچ و تاب بخورد.دستهای سفت و محکم در هنگام دویدن میتواند باعث فشار در ناحیه کمر و شانه ها شود.

قدم ششم

عمیق و ریتمیک نفس بکشید. برای درست نفس کشیدن در یک ورزش هوازی مانند دویدن بر روی تردمیل حتما یاد بگیرید که شیوه های صحیح نفس کشیدن چیست.

قدم هفتم

شانه هایتان را خم نکنید: شانه هایتان باید به سمت عقب و پایین باشد. در دویدن صحیح بر روی تردمیل باید گامهایتان را کوتاه بردارید که هنگام دویدن پا خیلی جلوتر  از بدن قرار نگیرد و اینکه به سمت جلو بروید.

حالا که روش صحیح دویدن را میدانید میتوانید برای خودتان برنامه ی دویدن تهیه کنید چون هر شخصی هدفی متفاوت با دیگری در دویدن دارد بنابراین هر شخص هم باید برنامه دویدن خودش را داشته باشد. حالا با داشتن یک برنامه خوب و مناسب برای یک دویدن لذت بخش بر روی تردمیل خود…

اگر این پست ما را دوست داشتید آن را با دوستان ورزشکار خود به اشتراک بگذارید.