crossfitness running life style

دویدن یک روش زندگی است

تا به حال به نوع زندگی کسانی که هر روز ساعتی را صرف دویدن بر روی تردمیل و یا در پارک ها می کنند ؛دقت کرده اید؟
دویدن برای این افراد یک سبک خاصی را در زندگی روزمره شان به وجود آورده است. نظم، شادی و نشاط درونی ، آرامش وسلامت جسمی و روحی کمترین تاثیری است که در زندگی این افراد می بینید.
روش صحیح دویدن نا خودآگاه تاثیراتی بیش از سلامت جسمی برایمان در پی دارد. تنها داشتن یک برنامه دویدن که در آن دویدن صحیح رعایت شده باشد و روش دویدن درست را در بر داشته باشد می تواند سبک زندگی شما را تغیر دهید.
اگر تا به اینجا با کراس فیتنس همراه بوده باشید حتما خواندید که برای کاهش وزن با تردمیل سه برنامه دویدن متنوع به شما معرفی کردیم. که به راحتی با داشتن یک تردمیل خانگی برایتان قابل اجراست.
لزومی ندارد دویدن مانند کارهای تکراری هر روز باشد،بلکه دویدن صحیح به راحتی میتواند راهی مفرح برای کشف کردن و به چالش کشیدن مرزهای زندگی روزمره باشد. اجازه دهید لذت دویدن در زندگی شما جاری شود.

گردآوری یک تیم همراه کننده برای به درجات بالا رساندن شما میتواند دویدن را به یک روش برای زندگی تبدیل کند به جای آنکه فقط به چشم سرگرمی به آن نگاه شود.

دویدن را مفرح نگه دارید

دویدن نباید کاری عادی باشد. فرق نمی کند بر روی تردمیل خانگی می دوید یا در محیط بیرون از خانه ، باید به دویدن بها بدهید. مفرح نگه داشتن دویدن، بزرگترین انگیزه برای ادامه دادن است.
برای آنکه آنرا جالب توجه نگهدارید به دنبال راههای مختلف دویدن بروید؛ مثلا نوع زمین دویدن خود را به زمین اسکی و جاده و مسیرهایی که در دسترس دارید عوض کنید.

به جای اینکه چشمهایتان را به خیابان بدوزید با اطرافتان ارتباط برقرار کنید.در پاییز کدوتنبل های روی ایوان ها را درحالیکه میدوید بشمارید. دویدن را برای خودتان مفرح کنید مثلا دویدن از جعبه پستی تا جعبه پستی دیگر و یا رد شدن از بین عابرای پیاده . راههای بسیاری هست تا روش دویدن مخصوص خودتان را پیدا کنید و با آن دویدن را دوست داشتنی و لذت بخش نگهدارید.
راه دیگر برای آنکه دویدن برایتان جذاب باشد گوش دادن به موسیقی یا کتاب صوتی در حال دویدن است که میتواند کمک کند که هنگام دویدن های تندتر انگیزه بگیرید و بتوانید از پس کیلومترها دویدن خسته کننده برآیید. وقتی که میخواهید با هدفون در گوشتان بدوید.همیشه با احتیاط باشید و از اطرافتان آگاه باشید . crossfitness running Exercise

ساختن استقامت

دونده های ماراتون برای اولین دویدنشان همینجوری از در نمیزنند بیرون و ۲۰کیلومتر را بدوند. هر دونده ای از اول شروع میکند. پس دلسرد نشوید. اگر برای شروع نیاز به راه رفتن و دویدن خیلی آهسته برای ساختن استقامتتان دارید،این یکی از آسانترین راهها برای بالا بردن مسافت طی شده و استقامتتان است.
زمانیکه روش دویدن – راه رفتن را استفاده میکنید وقفه هایی که هنگام دویدن می اندازید کمتر میشوند.برای مثال اگر با ریتم دویدن-راه رفتن ۴دقیقه دویدن و ۳دقیقه راه رفتن شروع کنید پس از گذشت زمان دویدن به ۵ -۶ -۷-۸ دقیقه میرسد در حالیکه میزان راه رفتن به تنها ۱-۲ دقیقه کاهش پیدا میکند. پس از مدتی میتوانید راه رفتن را به طور کامل حذف کرده یا تنها وقفه های راه رفتن را زمانیکه نیاز دارید به کار ببرید.

برای آگاهی بیشتر می توانید به لذت دویدن و یا کاهش وزن با دو ثابت (تردمیل ) مراجعه کنید.

گرداوری یک تیم همراه

بیرون رفتن از خانه برای یک دو طولانی در هوای بد خیلی آسانتر خواهد شد ، اگر یک همراه یا گروهی که روی آمدن شما حساب میکنند داشته باشید.به گروه ورزشی محلتان بپیوندید و یا یکی از دوستانتان را چند روز در هفته با خودتان به دویدن ببرید تا دیگر بهانه ای برای اینکه حالتان خراب شود وقتی هوا بد است یا خواب آلودگی نداشته باشید.به دوستانتان،خانوادتان یا همکارانتان در مورد اهدافتان بگویید.

وقتی که شما کسانیکه دوست دارید را از روند تمرینات و پیشرفتتان با خبر نگهدارید ، یک شبکه حمایت کننده دارید تا شما را با انگیزه نگهدارد .وقتی که روز مسابقه میرسد هیچ حسی بهتر از این نیست که بدانید کسانیکه دوستشان دارید در خط پایان ایستاده اند تا رسیدن شما به هدفتان را ببینند.
گذشته از همه ی اینها یادتان باشد که دویدن یک مجازات نیست بلکه یک برتری و هدیه است از شما به خودتان و با دانستن تکنیک های صحیح دویدن می توانید دویدن را تبدیل به یک روش زندگی برای خود کنید.

اگر این پست برایتان مفید بوده است ،آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.