crossfitness Stationary Bike

سوزاندن کالری با استفاده از دوچرخه ثابت(اسپینینگ)

 در کراس فیتنس به بررسی دوچرخه ی ثابت و روش های تمرین با آن پرداختیم  ولی اگر بخواهیم با استفاده از دوچرخه ثابت کاهش وزن داشته باشیم ،چگونه باید تمرین کنیم؟ همانطور که می دانید برخلاف دوچرخه های کوهستانی که تنها در روزهای آفتابی می توانید از آن استفاده کنید،دوچرخه ی ثابت همیشه در باشگاه یا در خانه برای شما آماده ی استفاده می باشد.خیلی افراد برای ثابت ماندن وزنشان یا سوزاندن کالری از دوچرخه ثابت استفاده می کنند.crossfitness sport bike

وزنی که با آن شروع به تمرین می کنید

میزان سوزاندن کالری در تمرین ها به وزن شخص تمرین کننده هم نسبتا بستگی دارد.افراد لاغر در تمرین با دوچرخه ی ثابت (اسپینینگ)کالری کمتری میسوزانند.

سرعت

دوچرخه سواری معمولی تاثیر زیادی روی بدن ندارد.تفاوتی بین دوچرخه ثابت نشسته و ایستاده برای کاهش وزن وجود ندارد ؛ پس اگر می خواهید سرعت سوزاندن کالری را بالا ببرید،سرعتتان را افزایش بدهید.فردی که وزنی معادل ۵۴ کیلوگرم دارد بطور مشخصی ۲۱۸ کالری را با سرعت  ۵ میلی گرم در ثانیه می سوزاند و اگر سرعت را برای ۳۰ دقیقه تا ۷میلی گرم در ثانیه بالا ببرد،۳۲۷ کالری می سوزاند. اگر وزن شما حدود ۹۰ کیلوگرم باشد و بخواهید وزنتان را کاهش دهید، ۳۶۳ کالری با سرعت ۵ میلی گرم می سوزانید و اگر مدام سرعت را بالا ببرید، در نیم ساعت می توانید ۵۴۴ کالری بسوزانید.

تمرین با انواع دوچرخه ی ثابت

دوچرخه های ثابت معمولا در ۲ نوع هستند : خمیده و مسطح. دوچرخه های مسطح برای تمرین های شدتی طراحی نشده اند،بنابراین برای سوزاندن کالری بیشتری از دوچرخه های خمیده استفاده کنید.با دوچرخه های خمیده می توانید برای افزایش شدت فعالیت خود ایستاده رکاب بزنید همانند رکاب زدن بر روی دوچرخه ی کوهستان زمانی که از سر بالایی بالا می روید.

تمرینی هم هست که کاملا مخصوص دوچرخه های ثابت اسپینینگ(spinning) است و در نیم ساعت از این تمرین می توانید تا ۴۵۰ کالری بسوزانید.

برای داشتن انتخاب مناسب و بهتر می توانید نگاهی به دوچرخه های ثابت کراس فیتنس بیندازید.

اگر این این پست برایتان مفید بوده آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید.