crossfitness habit vacation fitness

شروع فیتنس بعد از تعطیلات

برای همه ما پیش می آید که زمانی را که در تعطیلات می گذرانیم، همه اهداف ما از طرف دیگر فراموش شوند؛ و یا دنبال کردن رژیم های غذای و برنامه ورزشی در طول مدت تعطیلات دشوار باشد.

برای اکثر مردم تعطیلات به معنای تجدید قوای جسمی و روحی است؛ پس اگر یک هفته تعطیلات خود را صرف گذراندن کنار ساحل و نوشیدن و خوردن انواع خوراکی ها باشد ، دور از تصور نیست. به هر حال تعطیلات بهاری نوروز هم به پایان رسیده است و نوبت آن است که به برنامه های گذشته خود برگردید و در مسیر برنامه فیتنس خود قرار بگیرید.

ارزیابی آنچه از دست داده اید

خود را ارزیابی کنید. شاید برای شما خیلی سخت باشد که متوجه شوید چند کیلو اضافه وزن پیدا کرده اید. شاید هم بعد از ارزیابی خود بفهمید  که چیز زیادی از دست نداده اید. در هر صورت شما نیاز به یک بررسی واقع بینانه در مورد بدن خود دارید. پس خود را وزن کنید و آن را با قبل خود مقایسه کنید. لازم نیست خود را با آن درگیر کنید تا زمانی که فرصت این را پیدا کنید و به عادات سالم غذایی و ورزشی خود برگردید.

رها کردن احساس منفی درباره خود

اگر یک تعطیلات بی تحرک و تنبلی را گذرانده اید لازم نیست احساس بدی راجع به آن داشته باشید. چون در تمام خوش گذرانی هایی که در تعطیلات داشته اید نیازهای جسمی و روحی خود را در اولویت قرار داده اید. هرگونه احساس منفی در مورد خود را دور بریزید و بدانید آدم خوش شانسی هستید که به آینده خود  با دید تازه ای می نگرید.پس به معنای واقعی کلمه در پیشبرد اهداف فیتنس خود جدی باشید.

برنامه کامل فیتنس داشته باشید

برنامه ریزی برای فیتنس بسیار مهم است، مخصوصا زمانی که در حال شروع و یا راه اندازی یک زندگی سالم هستید. فقط به گفته های خود اعتماد نکنید. حتما برنامه خود را مکتوب روی کاغذ بنویسید و برای هفته ای که به برنامه خود برگشته اید یک هدف تعیین کنید. می توانید برای هدف فیتنس خود از ایده های مختلف ورزشی استفاده کنید.

فقط فیتنس خود را انجام دهید

چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که عادات سالم سه هفته زمان می برند تا شکل بگیرند؛ پس در طی سه هفته بعد از تعطیلات،سعی کنید از روی برنامه ، فیتنیس خود را دنبال کنید تا دوباره تبدیل به عادات روزانه شما شود و جزئی از برنامه ورزشی شما باشد.

همیشه تکرار است که عادات رفتاری و سبک زندگی شما را مشخص می کند. استفاده از ابزار ورزشی خانگی مثل دوچرخه ثابت،تردمیل و کرانک سایکل هم برای رسیدن به اهدافتان بی تاثیر نیست و در وقت و هزینه شما هم صرفه جویی می شود.