crossfitness eleptical

فواید الپتیکال (اسکی فضایی)

 شاید دیده باشید که در باشگاه ها صف مردم برای استفاده از الپتیکال معمولا طولانی است.الپتیکال (اسکی فضایی) نمونه ی بارزی برای تمرین قلبی-عروقی است و به چند دلیل بین مردم بسیار محبوب است و همین دلایل باعث افزایش صف افراد متقاضی برای استفاده از اسکی فضایی(الپتیکال) می شود.

کم ضربه بودن

درد جزیی از زندگی انسان است اما انتخاب شما در میان ورزشهای ایروبیکی می تواند به شما در تحمل درد کمک،یا از آن جلوگیری کند. الپتیکال فشار را از کمر،زانو و ران ها می گیرد.دویدن در بیرون از خانه یا بر روی تردمیل ضربه های بسیاری بر روی آن نواحی وارد می آورد که باعث ضعف ماهیچه ای می شود.تمرین با الپتیکال به عنوان درمانی برای ضعف ماهیچه ای،توسط پزشکان،تجویز می شود.

تمرین ایروبیکی

تحقیقات نشان داده اند که تمرین با الپتیکال(اسکی فضایی) قابل مقایسه با تمرین با تردمیل است.اکسیژن استفاده شده در هر دو تمرین تقریبا مشابه با هم هستند ولی الپتیکال(اسکی فضایی) از لحاظ کاردیو(قلبی-عروقی) از تردمیل برتری دارند.همچنین الپتیکال ها برای تمرین های دوره ای ایده آل هستند.به دلیل ماهیت کم ضربه بودن آن با استفاده ی بیش از حد،ماهیچه ها به شدت تحریک نمی شوند.

تنوع گروه های ماهیچه ای

راه رفتن یک تمرین کم ضربه همراه با تنفس هوای تازه است اما آنگونه که الپتیکال به پشت شما را تحت تاثیر قرار می دهد،نیست.تحقیقات نشان داده اند که تمرین با الپتیکال ماهیچه های پشت ران را بیشتر از راه رفتن معمولی به کار می گیرد.الپتیکال ها به دلیل داشتن تنظیمات مختلف از قبیل سرعت،شیب و مقاومت های مختلف می تواند هر کدام از ماهیچه ها را بصورت جداگانه تحت تاثیر قرار دهد. حالت های مختلف بر روی الپتیکال می تواند تاثیر بسزایی بر روی ماهیچه های کمر بگذارد.همچنین الپتیکال ها را می توان هم به جلو و هم به سمت عقب،پدال زد. که این موضوع باعث حرکت بهتر بر روی ران ها وعضله های سرینی می شود.

حرکت نیم تنه ی بالایی

الپتیکال ها به شما کمک می کنند که روی نیم تنه ی بالایی و پایینی بطور هم زمان کار کنید.بسیاری از الپتیکال ها دستگیره هایی دارند که هم زمان با پدال زدن حرکت می کنند که باعث تمرینی بر روی نیم تنه ی بالایی شما می شود.تحقیقات نشان داده اند که تمرین با الپتیکال ضربان قلب را نسبت به تمرین با تردمیل،بیشتر بالا می برد و می توانید ضربان قلبتان را در محدوده ی سوزاندن کالری تنظیم کنید و بصورت ایده آل کالری بسوزانید.

اگر این پست برایتان مفید بوده است،آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.