elliptica crossfitnee

فواید الپتیکال برای دونده ها (۱)

ریکاوری با الپتیکال

دویدن روزانه برای بسیاری از دونده ها ، همراه با درد و آسیب دیدگی است و برای جلوگیری از چنین آسیب هایی، تمرینات ریکاوری در میان سایر تمرینات دونده ها گنجانده می شود تا سطح بالایی از تاثیر و تغییر را در حفظ انگیزه برای فرد بوجود آورد.

الپتیکال (اسکی فضایی) یک ابزار قدرتمند برای ریکاوری است. الپتیکال (اسکی فضایی) حرکات دونده ها را ،بدون اینکه آسیبی به بدن برساند،شبیه سازی می کند و برای بهبود وضعیت  ماهیچه ها،تاندون ها و مفاصل ، یک تمرین بسیار مناسب است.

افزایش قدرت دونده با استفاده از اسکی فضایی (الپتیکال)

با الپتیکال (اسکی فضایی) توانایی های خود را در دویدن افزاش می دهید و عضلات خود را می سازید. این خیلی مهم است که قدرت و استقامت خود را برای دویدن در مسیرهای پر فراز و نشیب افزایش دهید. افزایش تمرینات با استفاده از شیب دستگاه الپتیکال بهترین راه نگهداری قدرت بدنی برای یک عملکرد مناسب است.

تمرینات بازه ای شدید با الپتیکال

یک استراتژی دیگر در استفاده از اسکی فضایی (الپتیکال) ،انجام تمرینات بازه ای شدید با کمترین آسیب به بدن است. این نوع تمرینات برای دونده های آماتور و کسانی که دچار آسیب های مداوم در دویدن می شوند، بسیار مناسب است.
تمرینات دو دقیقه ای شدید با استراحت های ۳۰ ثانیه ای ،بهترین راه برای بهبود تناسب اندام، افزایش میزان سوخت و ساز (متابولیسم) و آماده کردن دونده ها برای تمرینات سخت تر است.

مواردی چون یکپارچگی تمرینات الپتیکال (اسکی فضایی) ،داشتن یک فیتنس خوب بر پایه تمرینات با الپتیکال و بهبود آسیب های دونده ها نیز از مواردی است که در آینده به آن خواهیم پرداخت.