crossfitness swing fit

فواید حرکت سویینگ دمبل

حرکت سویینگ (تاب دادن کتل بل یا دمبل از پایین به بالا) به شکل معمول در سالن های ورزشی تجاری نمی بینیم؛ اما اغلب از حرکاتی است که فواید بسیاری به همراه دارد. سویینگ به شکل معمول به وسیله کتل بل (دمبل روسی) اجرا می شود، اما سویینگ دمبل می تواند موثر تر واقع شود و جایگزینی ایده آل برای وقتی است که به کتل بل (دمبل روسی) دسترسی ندارید یا از استفاده آن مطمئن نیستید.

تمرین بر روی عضلات

برای انجام حرکت سویینگ پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و یک  دمبل را با دو دست بگیرید ، طوری که بازوهایتان بصورت صاف رو به پایین قرار گیرد و به خاطر سنگینی دمبل آویزان شود . بعد دمبل را به داخل پاهایتان به سمت داخل ببرید و با یک حرکت پر شتاب آن را به سمت بالا ببرید تا جایی که کمر و باسن و پشت crossfitness wing dumblleبدنتان کاملا صاف شود.حرکت سویینگ به زنجیره ماهیچه های پشت شما ضربه می زند و به آن فشار وارد می کند که شامل ماهیچه های سرین(کفل)، ماهیچه های عقب ران، ماهیچه های پایین کمر و مرکزی بدن می شود. یک زنجیره ماهیچه ضعیف می تواند کمردردهای شدیدی را در پی داشته باشد. با قوی کردن این ماهیچه ها نه تنها کمک به لاغرتر شدن و منسجم شدن آن ها می کنید، بلکه قسمت پایینی کمر خود را محافظت می کنید و از آسیب های احتمالی پیشگیری می کنید.

تمرین قدرتی

حرکت سویینگ دمبل ترکیبی از یک نمرین قدرتی و کاردیو است. اگر می خواهید که تمرینان بیشتر بر قدرتی بودن آن تاکید کند،با استفاده از یک دمبل سنگین و ست های کمتر می توانید به هدف خود برسید. برای مثال ۵ ست با ۸ تا ۱۲ با تکرار تمرین برای این هدف بسیار مناسب است. تکرار این تمرین به همراه افزایش وزنه می تواند ماهیچه هایی قوی تر و حجیم تر را به همراه داشته باشد.

این حرکت همچنین برای سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم بدن بسیار مفید است.

تمرین کاردیو(قلبی-عروقی)

فیتنس کاردیو و آمادگی جسمانی قلبی-عروقی  یک امر حیاتی برای سلامتی است. برای تبدیل حرکت سویینگ دمبل خود به ورزشی کاردیو کافی است که از یک وزنه سبک با تعداد تکرار حرکت بیشتر استفاده کنید و یا یک زمان مشخص را به تکرار حرکت سویینگ اختصاص دهید. ۳ تا ۶ ست با تکرار ۲۰ تا ۵۰ تایی حرکت سویینگ دمبل؛ و یا ۳۰ ثانیه انجام حرکت سویینگ و ۱۵ ثانیه استراحت و تکرار آن تا ۱۰ مرتبه به شکل بسیار جدی یک ورزش کاردیو مناسب محسوب می شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ۷۵ دقیقه ورزش سنگین و شدید کاردیو در یک هفته را توصیه می کند.

 

اگر این پست برایتان مفید بوده است،آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.