crossfitness stair machine

فواید پله نوردی

اگر به دنبال سوزاندن کالری، کاهش وزن و تقویت عضلات اصلی بدن هستید،پله نوردی نتایج حیرت انگیزی برایتان به همراه دارد. در واقع با بالا رفتن از پله ها به شکل وسیعی، از کارآمدترین و موثرترین تمرینات قلبی_عروقی و قدرتی است. و اگر تمایل به انجام آن داشته باشید،نتایج خوبی را برایتان به همراه خواهد داشت.

چربی سوزی و فواید کاردیو پله نوردی

سوزاندن کالری بیشتر: پله نوردی گروه وسیعی از عضلات و ماهیچه ها را با هر گامی که بر می دارید، همراه با بالا کشیدن وزن بدنتان، قدم به قدم درگیر می کند. استفاده کردن از وزن بدن خودتان برای بالا رفتن از پله ها یک تمرین فوق العاده برای چربی سوزی است.

افزایش تاثیرات کاردیو: پله نوردی به سرعت ضریان قلب شما را افزایش می دهد. به شکلی که ۲۰ دقیقه کار با دستگاه پله نوردی ضربان قلب شما را به بالاترین سطح ممکن می رساند.crossfitness Stair climber

افزایش قدرت عضلانی و ضرب آهنگ ماهیچه ها با پله نوردی

  1. افزایش قدرت عضلات مرکزی : استفاده از دستگاه پله نوردی تنها نیاز به حفظ ساده تعادل بدن و قدرت بالا دارد. عمل ساده حفظ تعادل ماهیچه های اصلی که با هر گام درگیر می شوند،به ساخت قدرت و استقامت این گروه از عضلات می کند.
  2. هماهنگ کردن آهنگ قدم: پله نوردی، ماهیچه های قسمت پایین بدن را ۱۲۰ بار بیشتر درگیر می کند. ماهیچه های باسن،همسترینگ و چهارسر ران در هر قدم شما درگیر می شوند.
  3. ورزش کم ضربه: با دستگاه پله نوردی شما ورزش سختی را انجام می دهید، بدون آنکه سختی به شما وارد شود. شما در یک سرعت پایین می توانید مزایای سایر ورزش ها را با کمترین میزان استرس بدن تجربه کنید. برای مثال یک متر در ساعت پله نوردی برابر است با ۶ متر در ساعت ،دویدن بر روی تردمیل.
  4. از پله های واقعی بهتر است : بالا رفتن از پله های واقعی مستلزم پایین آمدن از آن ها هم هست که آسیب زیادی را به زانو ها وارد می کند و در پایین آمد از آن با هر ضربه، با گرانش زمین مقابله می کند و این ضربه ها آسیب زیادی به بدن وارد می کند؛ اما با دستگاه های پله نوردی شما همه مزایای بالا رفتن را بدون هیچ گونه تاثیرات منفی دریافت می کنید.

در ۲۰ دقیقه پله نوردی ،ترکیبی از اثرات مثبت ورزش های کاردیو،قلبی_ عروقی، قدرتی و عضله سازی را در یک ورزش بدست می آورید. و زمان کمتری را برای نتیجه دلخواه مصرف می کنید.