crossfitness heart month

قلب سالم باغذای سالم

به همان اندازه که ورزش در سلامت قلب نقش دارد،یک رژیم غذایی مناسب نیز به تقویت قلب کمک می کند. ما به همگان توصیه می کنیم کار و مشغله های روزانه دلیلی بر این نیست که هر آنچه که خواستید بخورید یا بنوشید.

ورزش و تغذیه دست در دست هم به شما در داشتن جسم و روح سالم و قلبی قدرتمند کمک می کند. بهترین کار پایبندی به یک برنامه منظم ورزشی و تغذیه ای برای سلامت کامل است.

در اینجا یک دستورالعمل برای رژیم های غذایی شما که منجر به تقویت قلب می شود را معرفی می کنیم:

کاهش سدیم

سدیم بالا شانس شما را برای ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و سایرمشکلات سلامتی افزایش می دهد. یاد بگیرید که قبل از مصرف مواد غذایی به برچسب آن توجه کنید و از مواد غذایی با سدیم پایین استفاده کنید.

مصرف میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین و مواد معدنی و دیگر مواد مغذی است. هر نوع سبزیجات تازه، منجمد و خشک شده، کنسروی و سالاد و آب میوه به شما در دریافت ویتامین هاکمک می کند. پس مصرف این دسته از مواد بهتر از عدم استفاده روزانه در وعده های غذایی است.

چربی های خوب را از چربی های بد شناسایی کنید

یاد بگیرید که چگونه به جای چربی های بد(ترانس و اشباع شده ) از چربی های خوب (مونو و اشباع نشده) استفاده کنید. برای مثال سعی کنید از روغن کانولا یا زیتون به جای کره استفاده کنید و گوشت بدون چربی،مرغ بدون پوست  و ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

در خانه غذا خوردن

آماده کردن وعده های غذایی در خانه به جای استفاده از غذای رستوران ها،بهترین راه برای اطمینان دادن به شماست تا بدانید دقیقا چه غذایی را و با چه مواد اولیه ای می خورید . و به روش بهتر ومطمئن تری بر تغذیه خود کنترل خواهید داشت.