crossfitness-man_running

لذت دویدن

دویدن تقریبا برای اکثر ما کار غیر ممکن و سختی به نظر می رسد وکمتر نسبت به آن میل و رغبت نشان می دهیم. اما دانستن چند راز کوچک می تواند دویدن را تبدیل به یک ورزش مفرح و لذت بخش کند. همه ما وقتی صحبت از دویدن میشود؛ فرقی هم نمیکند که دویدن با دستگاه دو ثابت (تردمیل) باشد یا دویدن در فضای بیرون از خانه، تصور میکنیم که برای رسیدن به مقصد باید از همان شروع با سرعت و شدت یکنواخت بدویم؛ و این تفکر غلط  دویدن  را برای ما سخت و طاقت فرسا میکند. چون قبل از رسیدن به مقصد همه انرژی خود را هدر داده و خسته می شویم. در اینجا یک شیوه ساده برای دویدن را با شما در میان می گذاریم تا شما هم از آن لذت ببرید.

  1. تمرین خود را بر روی ۳۰ دقیقه تنظیم کنید.
  2. با ۵ دقیقه راه رفتن آرام شروع کنید. تا درجه حرارت بدنتان به آرامی بالا برود و بدن گرم شود.
  3. بعد از ۵ دقیقه ، به مدت ۲۰ دقیقه سرعت خود را افزایش دهید. شدت دویدنتان تا زمانی باشد که خودتان صدای قلبتان را بشنوید. بعد سرعت خود را کاهش دهید تا بتوانید اکسیژن بیشتری را وارد بدنتان کنید.
  4.  بهتر است ۲ یا ۳ دقیقه را برای استراحت خود بگذارید.
  5.  این برنامه را  برای ۳ روز در هفته انجام دهید ؛ این کار قدرت بدن شما را بالا می برد.
  6. اگر شما  در زمینه ورزشی بسیار فعال هستید و دوست دارید انواع ورزش های هوازی (دوچرخه، تردمیل ،  اسکی فضایی و…)، حرکات کششی و یوگا را با هم انجام دهید؛ باید برنامه هایتان را از سخت به آسان تغییر دهید تا شدت بالای ورزش شما را دلسرد نکند.

از همین شیوه دویدن می توانید در دو ثابت( تردمیل ) هم استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به تردمیل یا اسکی فضایی مراجعه کنید.