crossfitness Falling on the treadmill

مرگ دیو گلدبرگ مدیر اجرایی SurveyMonkey بر روی تردمیل

با انتشار خبر  مرگ دیو گلدبرگ مدیر اجرایی SurveyMonkey و همسر شریل سندبرگ مدیر عملیات فیس‌بوک به علت سقوط از روی تردمیل در هنگام ورزش ، بسیاری از کارشناسان فیتنس و سلامت مباحثی را حول محور نحوه استفاده صحیح از تردمیل مطرح کردند. در سراسر دنیا بارها گزارشاتی از حوادث تاسف بار و غم انگیز کسانی که به علت ایست قلبی یا افتادن بر روی تردمیل یا سایر دستگاه های ورزشی جان خود را از دست داده اند، به دست رسیده است.دستگاه های مدرن تردمیل با آخرین تکنولوژی روز دنیا نیز می تواند در نتیجه عدم رعایت نکات ایمنی صحیح منجر به افتادن،سقوط، کبودی و حتی مرگ شود.

حتما فکر می کنید که باید استفاده از تردمیل را متوقف کنید؟! البته که نه!

چون تردمیل یکی از محبوب ترین و بهترین دستگاه های تناسب اندام در سراسر دنیاست که اهمیت و تاثیر آن  به عنوان یک ورزش قلبی عروقی و هوازی توسط کارشناسان تائید شده است. با این حال باید از اثرات بد تردمیل به علت استفاده نادرست و کاهش خطرات احتمالی آگاه بود. در اینجا ۷ اشتباه رایج در هنگام استفاده از تردمیل را با هم بررسی می کنیم.

اطلاعات بیشتر :تکنیک های دویدن بر روی تردمیل

کفش نامناسب می پوشید

برای کسانیکه تردمیل را به تازگی وارد روتین ورزشی خود کرده اند بسیار مهم است که چه نوع کفشی را انتخاب می کنند.بهترین کفش ها آن هایی هستند که دارای لایه های بیشتر در کفشان می باشند تا از زانو ها و مفاصلتان در مقابل ضربه های تردمیل محافظت کنند.

بطور مداوم پایین را نگاه می کنید

برای کسانی که به تازگی تمرین با تردمیل را شروع کرده اند، نگاه کردن به پایین موجب می شود که آن ها تعادل خود را از دست بدهند.باید مستقیم و به یک نقطه نگاه کنید. شانه های خود را صاف و در یک سطح نگه دارید. فرقی نمی کند که بر روی تردمیل راه می روید یا می دوید؛ چون تمرکز بر روی یک نقطه این اطمینان را به شما می دهد که تعادل خود را از دست نخواهید داد.

اطلاعات بیشتر: ترکیب دویدن و راه رفتن روی تردمیل

پاهایتان را درست بر روی تردمیل قرار نمی دهیدcrossfitness treadmill foot

این اشتباهی است که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند.هنگامی که روی تردمیل راه می روید کف پایتان را صاف روی آن می گذارید و انجام این کار پشت سر هم به ماهیچه هایتان فشار وارد می آورد.همچنین این فشار شما را به سمت عقب می کشاند و باعث می شود تعادلتان را از دست بدهید توصیه می شود به جای قرار دادن پاشنه،از وسط پا استفاده کنید.

دست هایتان را خیلی تکان می دهید

شاید فکر کنید که این نکته خیلی خنده دار است ؛اما به ما اعتماد کنید. نباید هنگام دویدن دست هایتان را به هر طرف تکان دهید یا به حالت ضربدری حرکت دهید .توصیه می شود که دست هایتان را کنار بدنتان نگه دارید تا حرکت کل بدن را تحت کنترل داشته باشید.برای کسانیکه می دوند هم مهم است که آرنج هایشان خم و بصورتی که دستشان زاویه ی ۹۰ درجه تشکیل می دهد،بدوند.

به دستگیره های تردمیل می چسبید

نگه داشتن دسته های تردمیل هنگام راه رفتن شاید برای مبتدی ها خوب باشد؛اما وقتی اعتماد به نفس خود را یافتید و شروع به دویدن کردید،باید فکر کنید که در محیط بیرون می دوید..بسیاری از افراد از اینکه دستگیره ها را رها کنند و تعادلشان را از دست بدهند می ترسند ولی به هر حال باید طرز استفاده ی صحیح از تردمیل را فرا گیرند.

اطلاعات بیشتر: تفاوت دویدن بر روی تردمیل و دویدن در محیط بیرون

قدم های بلند بر می دارید

فرم صحیح دویدن و کارائی خود را فدای دویدن بیشتر روی تردمیل نکنید. قرار نیست که دو ماراتن بر روی تردمیل انجام دهید؛ اما قطعا دوست دارید که بدون هر آسیبی روی تردمیل بدوید. کارشناسان توصیه می کنند که شما باید سه قدم در ثانیه بر دارید و از برداشتن قدم های بلند خودداری کنید. همچنین از جهش بیش از حد بر روی تردمیل شما را منع می کنند.

اطلاعات بیشتر: دویدن صحیح بر روی تردمیل

بیش از حد از تردمیل استفاده می کنید

بزرگترین کارشناسان  فیتنس به شما توصیه می کنند که به اندازه لازم ورزش کنید. مواظب مدت زمانی که از تردمیل استفاده می کنید باشید افراط در هر چیزی باعث آسیب رساندن به بدنتان می شود.حتی اگر هر گونه مشکلی در مفاصل و یا دردی دارید از تردمیل استفاده نکنید.به قلبتان فشار نیاورید و تمرین های شدتی را تنها ۳-۴ روز در هفته انجام دهید. سعی کنید ضربان قلب هدف خود را محاسبه کنید تا با توجه به سطح فیتنس خود بر روی تردمیل بدوید. اگر احساس هر گونه درد در ناحیه شکم و قفسه سینه کردید، بلافاصله استراحت کنید. همچنین تمرینات قلبی-عروقی را هم بیش از اندازه بر روی تردمیل انجام ندهید.

نکته دیگری که می توان افزود انتخاب یک تردمیل مناسب است. با کارشناسان ما در کراس فیتنس تماس بگیرید.

با ما در اینستاگرام همراه شوید.