crossfitness women weight training

مزایای ورزش با وزنه برای خانم ها(۱)

در طول دهه های گذشته، محققان بحث های مختلفی را پیرامون مزایای ورزش با وزنه برای بانوان ، مخصوصا خانم های بالای ۴۰ سال مطرح کرده اند. اما با این حال تعداد زنانی که به این توصیه ها گوش می دهند، بسیار اندک هستند.

بیشتر خانم ها ،اکثر وقت خود را در باشگاه ها،صرف ورزش های کاردیو و هوازی می کنند و برای به چالش کشیدن قدرت و مقاومت بدنشان وقت کمتری صرف می کنند. در این ورزش شما گزینه های متفاوت تری پیش رو دارید و احتیاج به این هست که بهترین ها را انتخاب کنید تا موجب رشد ذهن و بدنتان و جدایی از عادات قدیمی شما شود.

مطالعه بیشتر : چرا وزن کم نمی کنید؟

۱ – از دست دادن چربی بدن

مطالعات انجام شده توسط وین اسکات نشان می دهد که به طور متوسط زنانی که ۲ تا ۳ بار در هفته، به مدت ۲ ماه، ورزش های قدرتی انجام داده اند، نزدیک به ۵۰۰ گرم عضله بدست آورده اند و تقریبا ۱/۵ کیلو چربی بدنشان را از دست داده اند.

به عنوان یک افزایش دنده عضلانی، مابقی متابولیسم بدن نیز باعث می شود در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. به طور کلی به ازای هر ۵۰۰ گرم عضله ای که بدست می آورید، بیش از ۳۰ تا ۵۰ کالری می سوزانید.

۲ – به راحتی عضله سازی می کنید ،بدون اینکه عضلات حجیم داشته باشید

تحقیقات نشان می دهد که بر خلاف مردان، زنان با انجام ورزش های قدرتی سایز بدست نمی آورند. زیرا در مقایسه با مردان ۱۰ تا ۳۰ بار کمتر از مردان هورمون مربوط به هیبروتروفی عضله دارند.

مطالعه بیشتر: تفاوت فیتنس خانم ها و آقایان

۳ – کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان

ورزش با وزنه برای خانم ها می تواند تراکم مواد معدنی استخوان ستون فقرات را ۱۳ درصد در ۶ ماه افزایش دهد. این کار همراه با مقدار کافی کلسیم در رژیم غذایی می تواند بهترین دفاع در برابر پوکی استخوان زنان باشد.

۴ – عملکرد ورزشی خود را بهبود می بخشید

ورزش های قدرتی توانایی ورزش کردن را در همگان گسترش می دهد و برای انجام آن حتما نباید از طرفداران بدنسازی یا حرفه ای باشد. مثلا دوچرخه سواران با انجام ورزش های قدرتی قادر هستند، زمان طولانی تری را با خستگی کمتر پدال بزنند. اسکی بازان برای بهبود تکنیک های خود و کاهش صدمات احتمالی باید در برنامه هفتگی خود، تمرینات قدرتی را بگنجانند. به طور کلی اگر  هر رشته ورزشی با تمرینات قدرتی و کار با وزنه همراه شود، عملکرد بهتری را از خود به نمایش می گذارند و خطر آسیب های احتمالی را کاهش می د هند.

۵ – افزایش قدرت فیزیکی

افزایش قدرت بدنی موجب می شود که در زندگی روزمره خود کمتر به دیگران وابسته باشید و کارها برایتان ساده تر خواهد شد. اگر حداکثر قدرت خود را افزایش دهید،کارهای روزانه و ورزش مرتب و منظمی خواهید داشت که به مراتب کمتر باعث آسیب فیزیکی شما می شود.

در پست های بعدی منتظر شنیدن سایر فواید کار با وزنه برای خانم ها باشید تا بتوانید ورزش مناسب با شرایط خود را دنبال کنید.

با ما در اینستاگرام همراه باشید.