مزایای ورزش با وزنه برای خانم ها(۲)

در مزایای ورزش با وزنه برای خانم ها(۱) کمی راجع به چند نکته مهم از فواید کار با وزنه برای خانم ها صحبت کردیم و امروز هم می خواهیم به موارد دیگر بپردازیم. در پست قبلی گفتیم که ورزش با وزنه های متفاوت برای خانم ها مزایایی چون از دست دادن چربی ، بهبود عملکرد ورزشی، عضله سازی و… به همراه دارد. حالا باهم اثرات ورزش های قدرتی را در روند بیماری ها بررسی می کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

۱ – کاهش خطر درد کمر و آرتروز

تمرینات قدرتی با وزنه نه تنها در ایجاد عضلات قوی تر کمک می کند،بلکه در ایجاد بافت همبند قوی تر و افزایش ثبات مفاصل نیز مفید است. ورزش با وزنه برای خانم ها به تقویت مفاصل و جلوگیری از آسیب مفاصل کمک می کند. یک مطالعه ۱۲ ساله نشان داده است که تقویت عضلات پشت کمر، میزان ۸۰ درصد در از بین بردن یا کاهش مردرد موثر بوده است.

۲ – کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی

ورزش با وزنه( ورزش های قدرتی) می تواند سلامت قلبی _ عروقی را از راه های متفاوت تضمین کند. از جمله اینکه موجب کاهش LDL (کلسترول بد) در بدن می شود؛ جذب کلسترول خوب و کاهش فشار خون را نیز به همراه دارد.اگر همراه ورزش های قدرتی ،ورزش های هوازی و کاردیو را هم به آن بیافزایید،این مزایا به حداکثر می رسد.

۳ – کاهش خطر ابتلا به دیابت

ورزش با وزنه برای خانم ها،فرآوری قند خون را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. دیابت بزرگسالان یک مسئله بزرگ برای زنان و مردان است. و تحقیقات انجام شده نشان می دهد که تمرینات با وزنه می تواند مصرف گلوکز در بدن را ۲۳ درصد در ۴ ماه افزایش دهد.

۴ – هیچ وقت برای شروع دیر نیست

زنان تا ۷۰ و ۸۰ سالگی به مقدار قابل توجهی قادر به ساخت قدرت عضلانی خود هستند. شروع ورزش با وزنه هیچ گاه دیر نیست و کماکان فواید خود را در هر سنی به همراه دارد.

۵ – تغییر نگرش و مبارزه با افسردگی

مطالعات دانشگاه هاروارد نشان داد که ۱۰ هفته ورزش قدرتی در زنان علائم افسردگی بالینی را در مقایسه با روش مشاوره های استاندارد، کاهش داده است. زنانی که ورزش های قدرتی انجام می دهند، احساس اعتماد به نفس و توانایی بالایی در زندگی روزمره خود دارند که اینها از فاکتورهای مهم مبارزه با افسردگی است.

 نتیجه

خانم هایی که به آرامی عضلات بیشتری با ورزش کردن به دست می آورند،ترکیب بدن خود را تغییر میدهند و بدن آنها با بدست آوردن توده های بدون چربی فرم زیبایی به خود می گیرند.

در چند سال اخیر مجموعه ورزشی های مخصوص بانوان،محبوبیت زیادی را بدست آورده اند. این محبوبیت در درجه اول به دلیل موضوع مورد بحث ما یعنی فواید این ورزش و دیگر زمان است ، که مشکل و مانع بزرگ بر سر راه افراد در ورزش کردن است.

یک مرکز تناسب اندام خوب باید این اولویت ها را در اختیازر بانوان قرار دهد. چنین مرکز فیتنس زنان باید نیاز های تناسب اندام خانم ها را با دستگاه های ورزشی و وزنه تنظیم کند و مجموعه کاملی را متناسب با شرایط فیزیکی و روحی زنان ارائه دهد.

همه این فاکتورها همراه با کارکنان واجد شرایط می تواند انگیزه و پایبندی به یک برنامه ورزشی منظم را در زنان ایجاد کند.

با ما در اینستاگرام همراه باشید.