crossfitness diet

مکمل های بدنسازی ۱

مکمل های بدنسازی واژه ای است که در سالهای اخیر در رشته های مختلف بدنسازی بسیار مطرح شده است و استفاده از آن در بین بدنسازان رواج یافته و به گونه ای جزو ملزومات بدنسازی به حساب می اید. اما به خاطر داشته باشید که هر مکملی نباید در برنامه روزانه تغذیه شما قرار بگیرد. مشاوران شما در کراس فیتنس به معرفی مکمل های برتر بدنسازی پرداخته اند تا با هدف مورد نظر خود و رشته بدنسازی انتخابی بتوانید در بهترین زمان بدنسازی ،مکمل مناسب را با مشاور مربی بدنسازی خود انتخاب کنید.

کراتین مونوهیدرات

بدنسازان سالهاست که از پودرهای پروتئینی استفاده می کنند تا به ماهیچه های بزرگتر و قوی تر دست پیدا کنند. اما این پودرهای پروتئینی فقط مخصوص ماهیچه ها نیست. تجزیه و تحلیل مقالات و تحقیقات سال های اخیر نشان داده که افراد مسن که برنامه های آموزش بدنسازی را دنبال می کنند؛ حدود یک و نیم کیلو افزایش حجم عضلات در مدت ۳ ماه که پودر کراتین مصرف کرده اند ، داشته اند.

کراتین به طور طبیعی در سلول های بدن و ماهیچه ها موجب سوخت و ساز می شود ؛مخصوصا در زمان های کوتاه که انرژی زیادی برای بلند کردن وزنه های سنگین مصرف می کنید. کراتین کاری بیشتر از سوخت و ساز در ماهیچه ها انجام می دهد و آن هم این است که به شما اجازه می دهد تمرینات خود را تکرار کنید و ادامه دهید.

پودر کراتین مونوهیدرات برای همه کسانی که ورزش بدنسازی را به شکل منظم برای بدست آوردن حجم عضلای انجام می دهند، مناسب و قابل استفاده است. برای شروع استفاده از پودر کراتین ، از ۱۰ گرم پودر کراتین مونوهیدرات برای ۲ بار در روز شروع کنید و بعد از پنج روز مقدار دز آن را به ۲ تا ۵ گرم در روز کاهش دهید.

بتائین

ترکیب عضله ساز بتائین به طور طبیعی در غلات سبوس دار و اسفناج یافت می شود. مردانی که در برنامه بدنسازی ۶ هفته ای خود بتائین مصرف می کنند، می توانند افزایش حجم عضلات و کاهش درصد چربی بدن خود را داشته باشند. این ترکیب بتائین با افزایش و تلفیق پروتئین بدن به ساخت عضلات بعد از تمرینات سخت و دشوار کمک می کند.

بتائین برای کسانی که برنامه تمرینات قدرتی منظم را برای ساخت عضلات بزرگتر دنبال می کنند و تابع هیچ رژیم غذایی خاصی نیستند، بسیار مناسب است.برای شروع نیز مصرف ۱ قرص به همراه ۱/۲۵ گرم پودر بتائین توصیه می شود.

روغن ماهی

مطمئنا از فواید روغن ماهی برای سلامت قلب بسیار شنیده اید.این مکمل محبوب به شما کمک می کند که سخت تر ورزش کنید و منجر به از دست دادن بشتر وزن اضافی بدن می شود. یک مطالعه مهم در مجله آمریکایی تغذیه نشان داده افراد دارای اضافه وزن، که روزانه از مکمل امگا۳ روغن ماهی استفاده می کنند وزن بیشتری را نسبت به کسانی که از دارو استفاده می کنند، از دست داده اند. زمانی که این تحقیقات بیرون آمد،مردم صحبت زیادی در مورد روغن ماهی به عنوان یک مکمل لاغری و کاهش وزن می کردند؛ اما این کاملا آنچه که قرار بود اتفاق بیافتد نبود.

در واقع کسانی از کاهش وزن توسط روغن ماهی بهره بردند که رژیم های ورزشی بر اساس میزان ضربان قلب داشتند که هدف آنها این بوده در هر جلسه به میزان ضربان قلب معینی برسند و برای رسیدن به آن سخت ورزش کنند. نتیجه هم چیزی جز سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن در پی نداشته است.

روغن ماهی برای هیچ فردی محدودیت استفاده ندارد.

کوئرستین

این آنتی اکسیدان قوی فرآیند اکسیژن رسانی به عضلات را بهبود می بخشد و کمکcrossfitness Bodybuilder Food می کند برای مدت طولانی تری نسبت به زمان های دیگر ورزش کنید. کوئرستین یک اثر کوچک اما قابل توجهی بر عملکرد ورزش های استقامتی میگذارد. کوئرستین با محافظتی که از مرکز سلولی بدن به نام میتوکندری می کند، از خستگی ناشی از ورزش طولانی می کاهد.

قرص یا پودر کوئرستین برای ورزشکاران استقامتی که در هر جلسه ۱ ساعت یا بیشتر ورزش می کنند، مناسب است. مقدار ۱۰۰ میلی گرم در روز به صورت پودر یا قرص به فروش می رسد، مناسب است. البته برند FRS کوئرستین را به صورت قرص جویدنی،مایعات ورزشی و مایع غلیظ ارائه داده است.

آدنوزین تری فسفات یا مکمل ATP

ATP اساسی ترین انرژی سلولی است. شاید این بیش از حد امکان درست باشد که مصرف مکمل های ATP چقدر در قدرت عضلانی تاثیر می گذارد و حتی نمی توانید فکرش را بکنید تا چه اندازه تاثیر گذار است و در فرایند هضم گوارشی از بین نمی رود.

مکمل های حاوی ATP مقاومت بدست آمده از وزنه برداری را بالا می برد و تعداد تکرارهایی را که در طول یک ورزش بدنسازی می توانید انجام دهید افزایش می دهد. همچنین ATP به عنوان یک مکمل بدنسازی به ریکاوری و بازیابی ماهیچه ها کمک می کند. مکمل ATP موجب کاهش از دست رفتن قدرت ماهیچه هایی می شود که بدنسازان حرفه ای در طول یک دوره دو هفته ای بدنسازی بعد از تمرینات سخت آن را تجربه می کنند. این مکمل مخصوص بدنسازان حرفه ای است که به طور متناوب و منظم و در سطح حرفه ای تمرینات بدنسازی را دنبال می کنند. برای این مکمل آنچه پیشنهاد می شود روزی ۴۰۰ میلی گرم از مکمل ATP است.

مکمل های بدنسازی به این ۵ مکمل ختم نمی شود بلکه برای حرفه ای بودن و نتیجه بهتر آگاهی ار انواع مکمل ها بدنسازی لازمه شروع بدنسازی حرفه ای است، که در مکمل های بدنسازی ۲ مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

برای آگاهی دوستان بدنسازتان این پست را با آنان به اشتراک بگذارید.