crossfitness running  health heart

نکاتی برای داشتن قلب سالم

هیچ شکی نیست که ورزش مداوم بهترین راه برای داشتن یک بدن سالم و بهبود کارائی بدن شماست، اما راه کارهای ایده آلی برای مراقبت از مهم ترین ماهیچه شما ، یعنی  قلبتان وجود دارد.

قلب انسان شگفت انگیزترین عضو از اندام های بدن است و در هردقیقه حدود ۵ لیتر خون را به سراسر بدن پمپاژ می کند که حدود ۲۰۰۰ گالن در طول روز می شود. و اینجاست که داشتن قلب سالم قابل درک می شود.در حالی که شما با ورزش منظم می توانید ماهیچه های خود را قوی ترکنید، اکثر مردم نمی دانند که چه تاثیری بر سلامت قلب آنها خواهد داشت.

چگونه بایک قلب سالم به شکل چشم گیری می توانید کیفیت زندگی خود رابهبود بخشید؟

با توجه به تمام مزایایی که درباره ورزش منظم می دانیم باز هم بیش از نیمی از مردم به اندازه کافی ورزش نمی کنند.عدم فعالیت کافی از عوامل اصلی ابتلا به بیماری عروق کرونر است. عروق کرونر(انسداد شراین) با انباشت چربی ، کلسترول و کلسیم در پوشش داخلی شریان های خون مانع ایجاد می کند و در نهایت سبب باریک تر شدن عروق و یامسدود شدن آن می شود و اکسیژن رسانی را با مانع روبرو می کند.

با گذشت زمان عضله قلب ضعیف می شود و منجر به حملات قلبی و درد در ناحیه سینه می گردد. اختصاص دادن بخشی از فعالیت های روزانه به ورزش می تواند نتایج زیر را به دنبال داشته باشد:

  1. بهبود گردش خون
  2. افزایش سطح انرژی
  3. کاهش فشار خون
  4. کاهش استرس
  5. بهبود قدرت عضلانی
  6. انعطاف پذیری مفاصل
  7. قوی تر شدن استخوان ها
  8. وزن سالم
  9. بهبود خواب
  10. افزایش اعتماد به نفس

۵ فعالیت مهم برای تقویت قلب شما

در حالت ایده آل، باید دارای یک برنامه ورزشی ایده آل باشید که طیف گسترده ای از تمرینات را شامل شود.بدون داشتن تنوع بدن راهی برای تطبیق با شرایط پیدا می کند. به عنوان یک قاعده ی کلی زمانی که کاری آسان می شود ، شما برای پیشرفت در آن باید به کار خود شدت بخشید یا خود را با چالش  مواجه کنید.

پیشنهاد کراس فیتنس برای شما داشتن یک برنامه فیتنس شامل موارد زیر است:

تمرینات بازه ای (اینتروال)

تمرینات بازه ای در زمانی است که شما در زمان کوتاه و با شدت بسیار بالا یک تمرین ورزشی را به شکل متناوب انجام می دهید. این نوع تمرینات را با دستگاههایی نظیر تردمیل ، دوچرخه ثابت ،الپتیکال و یا دویدن و پیاده روی و وزنه زدن ، می توان انجام داد.

ورزشهای قدرتی

در این تمرینات هدف استفاده از وزن بدن یا وزنه برای افزایش عضلات و مقاومت آنهاست.

اجتناب از نشستن های طولانی

مطالعات نشان می دهد که یکی از بدترین مواردی که ممکن است پیش بیاید، عوارض ناشی از نشستن های طولانی است. همیشه به یاد داشته باشید که بعد از هر ۱۵ دقیقه نشستن کمی راه بروید و تحرک داشته باشید.

تمرکز بر روی عضلات مرکزی بدن

عضلات مرکزی (متشکل از عضلات کمر،شکم و لگن ) پایه و اساس حرکت در بدن است. قوی نگه داشتن این عضلات به حرکت بدن شما کمک می کند و از صدمات بسیاری جلوگیری می کند.

حرکات انعطاف پذیری

منعطف نگه داشتن عضلات و مفاصل بدن از آسیب های جدی پیشگیری می کند و به حرکت و عملکرد صحیح بدن کمک می کند.

این موارد به علاوه داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سالم ، قلبی سالم را به شما هدیه می دهد. به همان اندازه که ورزش و فعالیت های بالای بدنی در داشتن بدنی سالم به شما کمک می کند، نباید از تاثیرات خوردن غذای سالم چشم پوشی کرد.