%d9%be%d8%a7%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%db%8c%d8%a7-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d8%ba%d9%84-h

نکات آناتومیکی در حرکت پارویی با دستگاه

فاصله دست ها در حرکت پارویی با دستگاه :

وقتی فاصله دست ها از هم زیاد باشد ، بخش خارجی عضله پشتی بزرگ و اگر فاصله دست ها از هم کم باشد بخش داخلی عضله پشتی بزرگ هدف تمرین قرار می گیرد .

نوع گرفتن در حرکت پارویی با دستگاه :

گرفتن دست با چرخش داخلی ( دست از رو ) ، به شکل طبیعی ( انگشت شست بالا ) و با چرخش خارجی ( دست از زیر ) به ترتیب بخش های بالایی و خارجی عضله پشتی بزرگ ، بخش مرکزی پشت و بخش پایینی عضله پشتی بزرگ را هدف قرار می دهد . چنانچه شیوه گرفتن دست ها از حالت چرخش داخلی به طبیعی و چرخش خارجی تغییر یاب د، آرنج به تدریج به پهلو نزدیک تر می شود .img_6446

مسیر حرکت پارویی با دستگاه :

کشیدن دستگیره ها در یک مسیر حرکتی طولانی تر به سمت سینه ، بخش بالایی عضله پشتی بزرگ و ذوزنقه را تقویت می کند ، در صورتی که مسیر حرکتی کوتاه تر و به سمت شکم باشد بخش پایینی پشتی بزرگ هدف تمرین خواهد بود . تنظیم ارتفاع جای نشستن ، مسیر حرکت را تغییر می دهد . بالا بردن ارتفاع محل نشستن مسیر حرکت را کوتاه و پایین آوردن آن مسیر حرکت را طولانی می کند .

دامنه حرکتی پارویی با دستگاه :

آرنج ها را تا جایی که امکان دارد به عقب بکشید و تیغ های شانه را با فشار به هم نزدیک کنید تا حداکثر انقباض در عضله ایجاد شود .

وضعیت بدن در حرکت پارویی با دستگاه :

با تکیه دادن سینه به بالشتک دستگاه ، بار اضافی از روی ستون مهره ها کاهش می یابد .