crosfitness summer

ورزش در تابستان

روزهای گرم و آفتابی تابستان در راه است. بعد از ورزش در هوای خنک و دل انگیز بهاری، ورزش هایی چون دویدن، دوچرخه سواری ، پیاده روی و حتی راه رفتن هم در هوای تابستان بسیار سخت است؛ بنابراین باید به چند نکته هنگام ورزش در تابستان توجه کرد:

  1. برای لباس خوب سرمایه گذاری کنید: لباس های سبک و نخی یک اجبار است. این لباس ها رطوبت را از بدن شما دور می کند و باعث می شود احساس خنکی کنید. از کلاه و دستکش نخی استفاده کنید تا گرمای کمتری به بدنتان انتقال پیدا کند.
  2. دوش آب سرد : شاید کمی عجیب و غریب باشد که قبل از ورزش دوش آب سرد بگیرید؛ اما این کار حرارت بدن شما را پایین نگه می دارد و تحمل گرما برایتان آسانتر  می شود.
  3. به تناسب گرمای هوا ورزش خود را تغییر دهید: در هوای بسیار گرم می توانید به سراغ یک ورزش سبک و خنک کننده مثل دوچرخه سواری بروید و یا شنا کردن را انتخاب کنید.
  4. در زمان های خنک تر ورزش کنید: در پارک های پر درخت و سایه دار، کنار ساحل و یا مسیر های جنگلی می تواند  ۱۰ درجه و یا بیشتر از محل سکونت شما خنک تر باشد.
  5. ورزش در باران تابستانی: دویدن ، دوچرخه سواری و پیاده روی از ورزش هایی است که در زیر باران تابستانی بسیار لذت بخش  و مفرح است و دمای بدن را پایین نگه می دارد.
  6. تمرینات ورزشی خود را کوتاه کنید و یا آنها را تقسیم کنید. مثلا دوبار در روز در ساعات خنک تر ورزش کنید و یا از ۲ ساعت آن را به یک ساعت کاهش دهید.
  7.  قدم های آهسته بردارید: اگر یک ورزش ۳۰ دقیقه ای انجام می دهید، سرعت ان را کم کنید و با شدت کمتر انجام دهید و استراحت داشته باشید.
  8. تابستان فرصت مناسبی برای ورزش های داخل سالن است تا با انرژی بیشتری بدون تحمل  گرما ورزش کنید.
  9. در تمام طول روز آب بنوشید ؛ نه فقط قبل و یا بعد از ورزش خود. آب کافی در بدن از برخی علائم مثل سرگیجه، گرفتگی معده و سردرد جلوگیری می کند.
  10.  یک تردمیل و یا دوچرخه ثابت نیز در خانه می تواند شما را از گرمای شدید تابستان دور نگه دارد.