crossfitness powerlifting

پاورلیفتینگ چیست؟

پاورلیفتینگ یک ورزش قدرتی است و همه نکته این ورزش این است که شما به عنوان یک پاورلیفتر چقدر قوی و قدرتمند هستید . اصول این ورزش به طور باور نکردنی ساده است ؛ و لازمه آن یک بدنسازی هدفمند و حرفه ای است. در هر مسابقه پاورلیفتر (وزنه بردار) بر روی یک سکو می ایستد وسعی می کند سنگین ترین وزنه را بلند کند. و باید قادر باشد که آن را تکرار کند. داوران هم نظاره گر این هستند که قوانین و اصول به درستی در بلند کردن وزنه ها رعایت شود.

بالاترین توانایی فرد در مقابله با جاذبه زمین را پاورلیفتینگ یا وزنه برداری قدرتی گویند. پاورلیفتینگ شباهت زیادی با وزنه برداری دارد. وزنه برداری یک ورزش قدرتی و پرهیجان است ، که به فیزیک بدنی و قدرت فیزیولوژیکی شما بستگی دارد.

وزنه برداران در سه قسمت با هم رقابت می کنند:

  1. اسکوات (اسکات)
  2. پرس سینه
  3. ددلیفت (لیفت مرده)

پاور لیفتر ها (وزنه بردار) قدرت بدنی خود را در هر سه حرکت به چالش میکشند. در هر حرکت ۳بار فرصت دارند تا وزنه را بلند کنند و در هر حرکت سنگین ترین وزنه محاسبه می شود. در پایان هم بهترین امتیاز از هر حرکت با هم جمع می شود و مجموع امتیاز وزنه بردار برای نتیجه نهایی در نظر گرفته می شود. وزن ، crossfitness squat powerliftingجنسیت و گروه سنی در مسابقات و جوایز آن متفاوت است.

اسکات

در تمرین اسکوات (اسکات) تقریبا تمامی عضلات بدن درگیر می شود از این رو این حرکت را مادر کار با وزنه گویند. عضلاتی که در این نوع از تمرین درگیر می شوند, چهار سر ران, سرینی بزرگ و سرینی میانی می باشد. با قرار دادن هالتر در پشت گردن و یک بار نشستن و برخواستن میتوانید این تمرین را انجام دهید.crossfitness bench powerlifting

پرس سینه

برای انجام تمرین پرس سینه ابتدا بر روی نیمکت پرس سینه به پشت خوابیده و یک بار آوردن هالتر تا امتداد سینه ها و مکث کردن و بالا بردن را انجام دهید.

لیفت مرده (ددلیفت)

تمرین لیفت مرده (دد لیفت) همان بلند کردن هالتر از روی زمین تا بالای زانو با کمر صاف است.crossfitness deadlift powerlifting

به مجموع سه حرکت توضیح داده شده پاورلیفتینگ می گویند. این ورزش به شما در ساخت عضله و سوزاندن چربی کمک میکند. به یاد داشته باشید قبل از شروع هر برنامه ی تمرین قدرتی با متخصصان و مربیان مربوطه مشورت کنید.

وزنه برداری قدرتی فقط مربوط به رشته وزنه برداری نیست بلکه شما می توانید در باشگاه بدنسازی, کار با وزنه را انجام دهید, برای شروع استفاده از دستگاه های ورزشی خانگی و باشگاهی را به شما پیشنهاد می کنیم تا قدرت بدنی خود را بالا ببرید و بعد از آن زیر نظر مربی این ورزش را دنبال کنید. به حرکات اسکوات و پرس سینه با هالتر بپردازید و آنها را با در نظر گرفتن فیزیک و قدرت بدنی و با مشورت از مربی باشگاه بدنسازی خود, در برنامه خود جای دهید.

چرا کار با وزنه را توصیه می کنیم؟

  1. این ورزش هم تمرینات هوازی و هم تمرینات قدرتی را شامل می شود به همین سبب هم باعث چربی سوزی و هم باعث عضله سازی می شود.
  2. انجام پاورلیفتینگ میزان مقاومت بدنتان را بالا برده و در نتیجه توانایی ورزش کردن در شما بالا میرود.
  3.  ورزش وزنه برداری قدرتی همانند دیگر ورزش های قدرتی باعث سلامت اسکلت بدن شما و در نهایت مبارزه با پوکی استخوان می شود.

اگر تمرینات پاورلیفتینگ و کار با وزنه را طبق برنامه و متناسب با توان بدنی و شرایط بدنی خود و با مشورت متخصصان و مربیان مربوط به این رشته انجام ندهید, ممکن است آسیب جدی بر مفاصل و عضلات شما ایجاد کند.

در صورتی که این پست برایتان مفید بوده است آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.