crosscycle aerobic pilates yoga

پیلاتس ، ایروبیک ، یوگا ؛ کدام مناسب تر است؟

یوگا ، ایروبیک و پیلاتس هر سه ، سطوح مختلف از ورزش های قلبی – عروقی (هوازی)،انعطاف پذیری و قدرتی را به شما آموزش می دهد. این سه ورزش دارای یک ریشه می باشند، و در واقع از ورزش های فیتنس هستند؛ اما با هم تفاوتهایی دارند. این تفاوت بنابر هدف خاصی که برای سلامت جسم و روح خود در نظر دارید، انتخاب متفاوتی را پیش رویتان می گذارد و ممکن است به شکل ترکیبی با هم انجام شود و یا اینکه شدت تمرینات در یک نوع بیشتر باشد.

به هر حال تلاش ما در کراس فیتنس ایجاد سبک نوین زندگی در بین مردم است و این تغییر جز با آگاهی حاصل نمی شود. به همین دلیل کراس فیتنس با آگاهی از سلایق مردان و زنان نسبت به نوع ورزش مناسب با شرایط روحی و جسمانی آنان ، اطلاعات لازم را در هر رشته در اختیار علاقه مندان آن قرار می دهد.

پیلاتس ، ایروبیک و یوگا اکثرا از ورزش های مورد علاقه بانوان است .نشاط ، شادی و سادگی این ورزشها می تواند از عوامل جذب بانوان باشد. با کراس فیتنس باشید تا ببینیم این سه ورزش چگونه بر بدن تاثیر می گذارند.

یوگا

یوگا یک ورزش ۵۰۰۰ ساله است که شامل روش صحیح تنفس، حرکت و مراقبه برای بهبود جریان انرژی ، قدرت ، انعطافcrossfitness yoga پذیری و حس آرامش در بدن و ذهن است.اعمال فیزیکی یوگا شامل آساناهای است؛ که با استفاده از وزن بدن موجب تقویت و کشش عضلات ، مفاصل و رباطها می شود. آساناهای همچنین به تمرکز ذهنی زیاد برای متمرکز شدن فکر در زمان حال نیاز دارد. در یوگا، انجام تکنیک های صحیح نفس کشیدن موجب کاهش استرس و آمادگی برای مدیتیشن می شود.

از سبک های محبوب یوگا در غرب عبارتند از:

  1. یوگا هاتا
  2. آشتانگا
  3. یوگای قدرتی ( تمرینات قبی – عروقی و هوازی شدید)
  4. یوگای گرم (که گاهی در اتاقی با بیش از ۱۰ درجه فارنهایت صورت می گیرد.)

ورزش یوگا برای رهایی از استرس و کمک به جلوگیری از شرایط جدی بیماری هایی چون آرتروز، افسردگی،بیماری های قلبی، پوکی استخوان و کمردرد توصیه می شود.

ایروبیک

ایروبیک یک ورزش بدون وقفه ، شدید و پر تحرک است که ضربان قلب را به شدت افزایش می دهد. سیستم قلبی و عروقی را تقویت می کند و گردش خون را در بدن بهبود می بخشد. ایروبیک سرعت تنفس و اکسیژن رسانی به خون را بالا می برد و موجب افزایش سطح کلسترول سالم خون می شود و در نهایت تناسب اندام را برای بدنcrosscycle men aerobic در پی دارد.

ایروبیک یک ورزش هوازی است و نوع کم تحرک آن در پیاده روی ، شنا و برخی از تمرینات یوگا که فشار کمتری به مفاصل وارد می کند ، وجود دارند. اما ایروبیک پر تحرک تر در ورزش هایی چون دویدن در روی تردمیل، دو سرعت، اسکی ، والیبال، تنیس و بسکتبال است که موجب سوزاندن کالری بیشتری می شود.

ایروبیک در باشگاه ها ممکن است در رشته های اسپینیگ، رقص ایروبیک،گام ایروبیک یا ترکیبی از این ها همراه با یک موسیقی تند و نشاط آور باشد. سایر مزایای ایروبیک شامل کاهش خطر حمله قلبی، سکته مغزی ، دیابت و برخی از سرطان ها می شود.

با ایروبیک سطح کلسترول مضر خون کاهش می یابد و به یک مدیریت وزن، فشار خون پائین و استقامت بدنی دست پیدا می کنید.

پیلاتس

پیلاتس در واقع یک سیستم تهویه بدن است که در اوایل قرن ۲۰ توسط جوزف پیلاتیز ابداع شد. در آن زمان توسط رقصنده ها با بدن هایی لاغر و عضلانی باب روز آن دوران انجام می شد. برای انجام ورزش پیلاتس نیاز به یک مت( تشک) و ماشین های ورزشی است که اکثرا در باشگاه ها تنها با همان مت ( تشک) ورزش انجام می شود.

تمرینات پیلاتس بیشتر بر روی نقاط مرکزی بدن و قدرتمند کردن عضلات مرکزی بدن تمرکز دارد. crossfitness pilatesحرکات پلاتس با تمرکز و تنظیم بدن و استفاده از لوازمی چون کش ، قرقره و کابل صورت می گیرد. با استفاده از مت ( تشک) ، مجموعه ای از ورزش های قدرتی را انجام می دهیم که برای مقابله با گرانش زمین و به شکل تعادلی انجام می شود که منجر به پیشگیری از آسیب دیدگی ، درد  مفاصل ، بهبود صدمات پشت گردن و ساخت قدرت عضلانی غیر حجیم می شود.

اگر تازه شروع به ورزش کردید و یا در فیتنس ماهر هستید، پیلاتس ورزش بسیار مناسبی برای تقویت عضلات مرکزی بدنتان و افزایش تعادل بدنتان است. پیلاتس  شامل ۲۵ تا ۵۰ حرکت ساده سبک است که اکثر آنها با یک مت ( تشک) بدن نیاز به هیچ ابزار دیگری می توان انجام داد.

*اگر بالای ۴۰ سال هستید و یا یک بیماری با مشکل جسمی دارید، قبل از شروع ورزش پیلاتس با دکتر خود مشورت کنید.

ایروبیک ، پیلاتس و یوگا از ورزشهایی است که به بانوان توصیه می شود و دانستن تفاوتهای موجود بین پیلاتس، ایروبیک و یوگا و نیز تنها با انگیزه بالا و هدف معین ، ورزش مناسب خود را انتخاب می کنید و به راحتی در منزل انجام می دهید.

*اگر این پست ما در کراس فیتنس برایتان سودمند بوده است آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.