crossfitness lose weight

چرا وزن کم نمی کنید؛قسمت (۲)

در پست قبلی راجع به ۱۰ اشتباه خوردن و نوشیدن که بین بسیاری از مردم مشترک است، صحبت کردیم. بعد از اجرای یک رژیم غذایی صحیح و روشن، اگر هنوز هم به آنچه می خواهید، نمی رسید، احتمالا یک یا دو عادت بد زیر را که مانع حداکثر بهره وری از ورزش شما می شود ،انجام می دهید.

۱ .بیش اندازه به ورزش کاردیو می پردازید

ورزش های کاریو (قلبی-عروقی) برای سوزاندن چربی بسیار عالی است. اما اندازه بیش از حد آن نمی تواند برایتان مفیید باشد. تمرین و ورزش با وزنه های مختلف (کتل بل،دمبل و…) نه تنها برای ساخت عضله و فرم دهی به شما کمک می کند، بلکه به نوبه خود موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. ورزش های قدرتی، سوخت و ساز بدنتان را بالا می برد و کالری بیشتری می سوزانید؛ حتی در زمانی که خواب هستید.

مطالعه بیشتر : فواید حرکت سوئینگ دمبل

۲ .به اندازه کافی نمی خوابید

در دنیای امروز نداشتن خواب کافی بسیار عادی و رایج است. خواب کاری است که اغلب نادیده گرفته می شود ، اما امری بسیار ضروری است تا بتوانید انرژی بدن خود را سازمان دهی کنید و به آن اجازه دهید که خود را بازیابی کند.تحقیقات نشان می دهد که بزرگترین هورمون چربی سوزی در طول خواب عمیق به وقوع می پیوندد . و مدت ۷ تا ۸ ساعت خواب عمیق در شب توصیه شده است.

۳ .شما قادر به سازگاری نیستید

همه با یک نیت و هدف خوب ، ورزش  کردن و پیروی از رژیم غذای خوب را شروع می کنیم. اما برخی از ما همواره آن را از زمانی به زمان دیگر موکول می کنیم. هیچ کس کامل نیست. اما اگر شما، به شکل مداوم خود را در حال دور شدن از مسیرتان دیدید، بدانید که یک عامل مهم را انجام نمی دهید و آن تداوم و ماندن در آن روش صحیح است.وقتی که ورزش می کنید،بدن شما در واقع یک روال و برنامه را قبول می کند و به شکل روزانه به آن نیازمند می شود.

۴ .نگه داشتن لباس های قدیمی و سایز بزرگ

اگر به راستی روش زندگی خود را به نحوی مدیریت کرده اید که وزن کم کنید، نگه داشتن لباس های قدیمی بدترین اشتباه است. با نگه داشتن آنها به شکل موثری به خودتان اجازه می دهید که اضافه وزن داشته باشید. چرا که در اعماق ذهنتان می دانید که به این لباس ها نیاز دارید.

می توانید لباس هایتان را به خیریه اهدا کنید تا تمایل بیشتری برای کاهش وزن خود داشته باشید و بدانید که به وزن قبلی بر نمی گردید.

۵ . بیش از حد استرس دارید

استرس در همه آدمها وجود دارد. اما اگر میزان استرس در شما بسیار زیاد باشد و به شکل  مداوم نمایان شود، می تواند در کاهش وزنتان دخالت کند. استرس باعث تولید کورتیزول(هورمون استرس) می شود و انتشار بیش از اندازه آن و تداخل با تستسترون می تواند در ایجاد و حفض عضلات شما اختلال ایجاد کند. کاهش توده عضلانی به کاهش متابولیزم بدن تبدیل می شود و این کار روند عنصر اصلی را که موجب سوختن کالری می شود را از بین می برد. علاوه بر ورزش منظم،انجام یوگا و مدیتیشن می تواند برای مبارزه با استرس بسیار مفید باشد.

مطالعه بیشتر : رهایی از استرس با ماساژ درمانی

ایجاد این تغییرات سخت است و سلامتی و تناسب شما پاداشی است که با تغییر سبک زندگی خود می توانید بدست آورید. به خاطر داشته باشید که هیچ انسانی کامل نیست؛ا ما شما استحقاق این را دارید که از یک زندگی خوب و سالم برخوردار باشید، و اولین قدم شما می تواند گام مهمی در رسیدن به آنچه می خواهید باشد.

با ما در اینستاگرام همراه باشید.