crossfitness eat right

چرا وزن کم نمی کنید ؛ قسمت(۱)

شما با وجود اینکه بیشترین تلاش خود را کرده اید باز هم با کاهش وزن مشکل دارید؟

احساس بدی نداشته باشید. اکثر مردم درست در زمانی که فکر می کنند همه چیز خوب و مرتب است، چند چیز کم است و همان مانعی بر سر راه کاهش وزن آنها بوجود می آورد.قبل از هر چیز باید بگویم که درگیر اعداد ترازو نشوید. آنچه که مهم است،این است که شما چه احساسی دارید؛ چه طور به نظر می آیید و لباس در تن شما چه گونه است.

اگر تاثیری را که می خواهید نمی بینید، انجام ناخواسته برخی اشتباهات رایج می تواند از موانعی باشد که شما را در رسیدن به آنچه که از وزن ایده آل در ذهن دارید،بازدارد. در اینجا راجع به ۱۰ اشتباه رایج در خوردن و نوشیدن تمرکز می کنیم و در پست بعدی به این می پردازیم که چگونه عادت های معمول ورزشی شما را در یک سطح نگه می دارد و مانع کاهش وزن شما می شود.

۱ . به اندازه کافی چربی نمی خورید

چربی ها معمولا به عنوان یک ماده غذایی مضر و بد شناخته می شوند ، اما چربی های خوب یک عنصر اساسی برای بدن شماست. چربی هایی که در مواد غذایی مانند ماهی، آجیل،تخم مرغ و آواکادو وجود دارد،از نوع چربی خوب و سالم است. مصرف چربی سالم انرژی شما را افزایش می دهد و بدن را برای سوازندن چربی های اضافی آماده می کند.

۲ . مصرف بیش از حد الکل

نوع و مقدار الکل مصرفی می تواند برای کاهش وزن شما مخرب باشد. بدن قادر به ذخیره الکل نیست؛ پس به سرعت شروع به تغییر  آن در بدن می کند. این موضوع ممکن است خوب به نظر برسد،اما تمام متابولیزم بدن شما صرف تغییر الکل می شود و در مورد سایر غذاهایی که می خورید( مانند شکست کربوهیدرات و چربی) موثر نخواهد بود. و به این معنی است که سایر کالری های مصرفی شما به چربی تبدیل می شود و در بدنتان ذخیره می شود.

۳ . بعد از ورزش زیاد غذا می خورید

یک باور رایج و غلط که در بین مردم وجود دارد، این است که چون زیاد ورزش می کنند باید غذای بیشتری بخورند. مثلا بسیاری از مردم پاداش خود را برای دویدن در بیرون ،یک تکه کیک اضافی می دانند. ورزش کردن برای سوزاندن کالری و ساختن عضلات بهترین روش است؛ اما اگر شما از طرف دیگر کالری خود را افزایش دهید، نمی توانید بهبودی در روند کاهش وزن خود احساس کنید. ورزش موجب ساخت عضلات شما می شود، اما تا زمانی که شما تغذیه سالم دارید. در غیر این صورت آنچه می خواهید را بدست نمی آورید.

۴ . ممکن است به اندازه کافی غذا نخورید

شاید دیوانگی به نظر برسد، اما با غذا نخوردن در واقع در حال مبارزه با کاهش وزن خود هستید. کاهش مصرف کالری با یک مدیریت صحیح، در کاهش وزن شما بسیار موثر است. اما قطع کردن یا کاهش یکباره آن،باعث بدست آوردن وزن می شود اگر به مقدار کافی غذای نخورید، بدن شما در حالت گرسنگی می رود و شروع به نگه داری چربی می کند تا انرژی خود را حفظ کند. چون بدن در حالت ترس از گرسنگی و حفظ بقا می رود و انرژی را به جای مصرف کردن ذخیره می کند.

۵ . رژیم غذایی شما روشن و واضح نیست

ساده ترین کار خوردن غذای کم است. اما اگر با این که مقدار غذای خود را کاهش داده اید، بازهم در برنامه شما غذاهای ناسالم و هله هوله وجود دارد، تلاشتان در کاهش وزن بی فایده است. یک برنامه غذایی دقیق و مشخص بهترین راه برای کاهش وزن شماست. اما این کار باید یک تغییر دائمی در روش زندگی شما باشد. اجرای یک برنامه غذایی سالم برای چند ماه موجب کاهش وزن شما می شود، اما به محض برگشتن به شیوه گذشته، وزن شما بر می گردد.

۶ . برای  خود هیچ روز استراحتی نمی گذارید

اینکه در طول برنامه غذایی خود روزی را هم به استراحت اختصاص دهید وغذایی را که دوست دارید بخورید، در کاهش وزن شما موثر است. با این کار بدن به یکنواختی عادت نمی کند و پروسه کاهش وزن مسیر درستی  را طی می کند.

۷ . اطرافیان شما در مسیر سلامتی قرار ندارند

اینکه بخواهید یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید،در صورتی که اطرافیان شما هم مسیرتان نیستند، کار بسیار دشواری است. هیچ کس از شما انتظار ندارد که خانواده و اطرافیانتان را مجبور به تغییر عادات غذایی شان کنید؛ اما اگر  به آنها اجازه دهید که بدانند در رسیدن به هدف خود به حمایت آنها احتیاج دارید، این روش یک تفاوت بزرگ ایجاد می کند.

شاید آنها هم چیزی از شما یاد بگیرند و در ادامه مسیر به رو ش شما بپیوندند.

۸ .به اندازه کافی آب نمی نوشید

همانطور که حدس می زنید ، آب بهترین نوشیدنی برای هیدراسیون بدن و کاهش وزن است. آب حجم معده شما را پر می کند و نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا می تواندبه کاهش پرخوری کمک کند. مصرف روزانه ۱/۶ لیتر آب برای زنان و ۲ لیتر آب برای مردان توصیه می شود. نوشیدن آب خنک در تسریع سوخت و ساز بدن بسیار موثر است.

۹ . از طرفداران رژیم های غذایی مد روز هستید

رژیم های غذایی رایج روز یک انتخاب بد برای کاهش وزن در طولانی مدت است. اگرچه ممکن است در ابتدا وزن خود را کم کنید اما اغلب با پایان رژیم، وزن شما دوباره بر می گردد. بهترین رژیم غذایی، خوردن غذای سالم است.

۱۰ . شما انتظار دارید که به سرعت به نتیجه برسید

کاهش وزن به زمان طولانی نیاز دارد. وجود ادعاهای غیر واقعی رژیم های غذایی مد روز و تجارت های ورزشی در کاهش وزن سریع، تنها یک درمان موقت است. شما برای رسیدن به هدفتان احتیاج دارید که به طور مداوم ورزش کنید و از رزیم غذایی سالم پیروی کنید. شاید برای چند هفته اول موثر نباشید ،اما تاثیر آن را در طولانی مدت خواهید دید.

با ما در اینستاگرام همراه شوید.