crossfitness elliptical workout

چربی سوزی با اسکی فضایی(الپتیکال)

محبوبیت دستگاه های الپتیکال (اسکی فضایی) روز به روز در حال افزایش است و در بسیاری از سالن های ورزشی و خانه ها دیده می شود. ورزشکاران از اسکی فضایی (الپتیکال) به عنوان وسیله ای برای بهبود تناسب اندام و قدرت بدنی خود استفاده می کنند.

الپتیکال (اسکی فضایی) جایگزین مناسبی برای سایر دستگاه های هوازی است. اسکی فضایی در مقایسه با تردمیل از محبوبیت بیشتری برخوردار است و استفاده از آن ساده تر است. اساسا الپتیکال (اسکی فضایی) دستگاهی است مابین تردمیل و دستگاه پله نوردی ؛به علاوه یک اهرم بازو برای تحرک نیم تنه بالالیی بدن که افراد در سطوح مختلف فیتنس می توانند از آن استفاده کنند.

استفاده آسان، کم ضربه بودن و سوزاندن کالری بالا توسط اسکی فضایی (الپتیکال) از کم ترین مزایای آن برای خرید است. مقدار کالری سوزانده شده هنگام ورزش با اسکی فضایی (الپتیکال) به عواملی نظیر وزن فرد، مدت زمان استفاده از الپتیکال و شدت تمرینات بستگی دارد.

کالری سوزانده شده توسط الپتیکال

در اینجا نمونه هایی از میزان کالری هایی که یک فرد در طول تمرین چالش برانگیز خود با اسکی فضایی سوزانده است نام می بریم:

مثلا فردی با ۵۶ کیلو وزن در ۳۰ دقیقه تمرین با اسکی فضایی ،۳۲۲ کالری و در ۶۰ دقیقه ۶۴۵ کالری می سوزاند. فردی با ۶۸ کیلو وزن، ۳۸۶ کالری در ۳۰ دقیقه و ۷۷۳ کالری در یک ساعت ورزش با الپتیکال می سوزاند. فردی هم با ۸۰ کیلو وزن، مقدار ۴۵۱ کالری در ۳۰ دقیقه و ۹۰۲ کالری در ۶۰ دقیقه ورزش با الپتیکال می سوزاند.

کنترل شدت ورزش با اسکی فضایی

شما می توانید تعداد کالری های خود را با افزایش شدت و قدرت تنظیمات دستگاه اسکی فضایی (الپتیکال) خود، افزایش دهید. بیشتر دستگاه های الپتیکال (اسکی فضایی) دارای تنظیمات قدرتی و شدت حرکات هستند. زمانی که شما این تنظیمات را تغییر می دهید، دستگاه برای نگه داشتن حرکت خود در همان درجه، از شما تلاش بیشتری را می خواهد؛ پس بدن شما مجبور می شود سخت تر کار کند و در نتیجه کالری بیشتری می سوزاند.

تمرینات بازه ای با الپتیکال

اضافه کردن تمرینات بازه ای (HIIT) موجب می شود کالری بیشتری بسوزانید. به جای ماندن در یک سرعت ثابت در طول تمرین با اسکی فضایی ،مقاومت دستگاه را برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بالا ببرید؛ دوباره برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در سطح پایین تر،ریکاوری کنید و این چرخه را برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ادامه دهید.  تمرینات بازه ای سیستم قلبی و ماهیچه ای بدن را به چالش می کشد تا در کمترین زمان ،سخت تر کار کنند و در نهایت شما کالری بیشتری می سوزانید.

ملاحظات

همانند سایر دستگاه های ورزشی ، نحوه صحیح استفاده از الپتیکال و انتخاب یک اسکی فضایی مناسب به همراه هدفی که دنبال می کنید در موثر بودن الپتیکال نقش مهمی دارد. چون شما هستید که تنظیمات را با سرعت،قدرت و زمان مورد نظر انتخاب می کنید و به تبع آن تاثیرات دستگاه خود را کنترل می کنید. اگر بیش از حد آن را آسان بگیرید به این معنی است که نمی خواهید از مزایای آن بهره مند شوید. اما با به چاش کشیدن بدن خود،می توانید شاهد سوختن کالری بیشتر، تقویت سیستم قلب_عروقی و قدرت عضلانی خود باشید.