crossfitness-wrong-blief-food

چند باور رایج غلط در مورد تغذیه

در خیلی از برنامه های مختلف تلویزیونی, اینترنت و شبکه های اجتماعی, وقتی بحث تناسب اندام و سلامتی پیش میاد مردم به راحتی گیج می شوند. زیرا حجم اطلاعات زیاد و متفاوت است. در اینجاست که باور های غلط تغذیه به گردش در می آید.

ما می خواهیم شما را با دادن اطلاعاتی, که می توانید بین همه ی این اطلاعات به آن اعتماد کنید, بمباران کنیم. من امروز می خوام مبارزه کنم با چند باور غلط در مورد تغذیه که همچنان در حال گردش است و به شما کمک کنم ئبرای روشن تر شدن برخی سردرگمی هایی که دارید و در نهایت با اعتماد به نفس بخورید.

چربی اشباع شده برای شما بد است:

تا جایی که من یادمه می گفتن چربی اشباع شده باعث بیماری های قلبی و بالا بردن کلسترول بدن می شوند. این باور حتی در بسیاری از دستور العمل های امروزی گنجانده شده است . اما در حقیقت, مطالعات اخیر نشان می دهد که چربی های اشباع شده هیچ ربطی به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته مغزی ندارد. در حقیقت چربی های اشباع شده حتی می توانند HDL ( نوعی کلسترول با تراکم بالاست که مانع از سکته قلبی و مغزی می شود) را بالا ببرد. که خود این کلسترول یک چربی خوب برای بدن است. از طرف دیگر چربی های ترانس برای شما بد هستند که خود باعث بالا رفتن خطر بیماری های قلبی و به طور چشمگیری از طریق مقاومت به انسولین و باعث مشکلات سوخت و ساز بدن می شود.

یک کالری هم یک کالری است:

خیلی از مردم شاید به شما بگویند که, کالری, کالریست و این مهم نیست که بدن شما از چه طریقی آن را دریافت میکند. این اشتباه است که بگویند, تا زمانی که تو کالری مصرفی خود را کنترل میکنی, این مهم نیست که تو چی میخوری و یا از چه طریقی این کالری را بدست می آوری. اما حقیقت این است که, همه ی کالری ها برابر خلق نشده اند. انواع مختلف مواد غذایی به طور مستقیم می توانند کالری و سوزاندن چربی را تحت تاثیر قرار دهند. غذاهای متفاوت نیز به صورت مختلف بر مراکز مغز و هورمون های تنظیم کننده ی اشتها اثر می گذارند. به عنوان مثال یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش اشتها و حتی افزایش میزان سوخت و ساز شوند. مطالعات نشان می دهد که حتی یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به شما کمک کند که کالری کمتری مصرف کنید.

شما باید چند وعده ی غذایی کوچک در طول روز مصرف کنید:

شاید بسیاری از متخصصان و کارشناسان تناسب اندام به شما گفته باشند که خوردن چند وعده غذایی کوچک در طول روز سوخت و ساز بدن شما را بالا نگه می دارد و به نوبه خود به شما برای از دست دادن وزن کمک می کند. اما حقیقت این است که زمان خوردن مکرر وعده های غذایی کوچک ممکن است به شما برای پایین آوردن اشتها کمک کند ولی هیچ تاثیری بر مقدار کالری که می سوزانید ندارد. در مقابل یک مطالعه نشان داد که ممکن است ارتباط بین وعده های غذایی مکرر و افزایش چربی کبد و چربی شکمی داشته باشد.
مصرف چربی شما را چاق می کند: چربی یک ماده ای است که در زیر پوست بدن شما باعث صاف دیده شدن پوست می شود. بنابراین منطقی به نظر می رسد که خوردن چربی می تواند به شما چربی بدهد. اما در حقیقت, رژیم هایی که در پردازش کربوهیدرات و چربی بالا هستند می توانند شما را چاق کنند. اما آن یک گسل چربی نیست! در واقع رژیم هایی که چربی بالایی دارند ولی در پردازش کربوهیدرات ها پایین هستند شما را به بهترین وزن هدایت می کنند. بنابراین وقتی که به دنبال غذاهای پر چرب در مقابل غذاهای کم چرب هستید مطمئن شوید از میزان کربوهیدرات و کالری دریافتی تان.
اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید: تمامی کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید, مانند مطلب بالا است که گفته میشد چربی ها شما را چاق میکند. اخیرا به روی کربوهیدرات ها برچسب “بد” زده شده است و به منظور جلوگیری از مصرف آن برای رسیدن به بدنی لاغر ذکر شده است. اما در حقیقت, کربوهیدرات ها سوخت بدن هستند و حذف کردن کامل آن از رژیم غذایی خود کار اشتباهی است. اما کلید کم کردن وزن اینجاست, نوع کربوهیدرات مصرفی شما مهم است. مصرف کربوهیدرات خالی مثل قندها, نان سفید و پاستاها باعث کم کردن وزن نمی شوند. تمرکز باید بر روی دانه های کربوهیدرات دار باشد مانند برنج قهوه ای, سبزیجات و میوه ها که نه تنها کمک به تامین سوخت می کند, بلکه به شما این اطمینان را می دهد که میزان فیبر مناسب را دریافت کرده اید.
در پایان همیشه مطمئن شوید که تمامی مراحل را به خوبی طی می کنید تا بتوانید به هدف تناسب اندام خود برسید. تغذیه می تواند یک قسمت گمشده از یک پازل شما باشد.

با ما در اینستاگرام همراه باشید.