crossfitness group pilates (2)

چه تفاوتی بین پیلاتس ، یوگا و ایروبیک وجود دارد؟

یوگا ، پیلاتس و ایروبیک را می توان در اکثر ورزش های محبوب فیتنس پیدا کرد.با این حال بین این سه ورزش تفاوت های اساسی وجود دارد. این تفاوت ربطی به فرم و شکل فیتنس در این ورزش ها ندارد؛ اما یوگا ، پیلاتس و ایروبیک تمرکز متفاوتی دارند و در نتیجه آنچه که در پایان حاصل می شود نیز متفاوت خواهد بود.

مشاوران کراس فیتنس به شما توصیه می کنند که حتما قبل از انتخاب روش خود با دکتر در این باره مشورت کنید که آیا ورزش انتخابی برای شما مناسب است یا نه.

فلسفه

فلسفه وجودی پیلاتس ، یوگا و ایروبیک متفاوت است. یوگا یک ورزش باستانی است که بیشتر بر حرکات ششی تمرکز دارد و تعالیم آن شامل رژیم غذایی مناسب ، تکنیک ها ، آساناها و اصول اخلاقی و روش تنفس می شود. و کسانی که به عنوان مدافعان یوگا فعالیت می کنند؛ “هر روز یوگا را زندگی می کنند” ؛ نه اینکه یوگا را به عنوان یک ورزش و تمرینات ورزشی انجام دهند.

ورزش پیلاتس توسط “جوزف پیلاتیز” که خود یک آموزگار فیتنس و از علاقه مندان به سلامت طبیعی بود گسترش یافت. رویکرد وی مبتنی بر افزایش قدرت عضلات مرکزی، انعطاف پذیری و کنترل فیزیکی و تعادل بدن از طریق ورزش بود. او آموخت که هر ورزشکاری از طریق پیلاتس crossfitness yoga1می تواند تعادل،کنترل و قدرت بیشتری بر بدن خود داشته باشد.

ایروبیک(ورزش های هوازی) ، در طول زمان گسترش یافت. با این تعریف ایروبیک به هر شکلی از ورزش ،که گروه زیادی از عضلات را به کار گیرد و موجب افزایش ضربان قلب می شود و نیز به مدت ۲۰ دقیقه بیا بیشتر پایداری دارد؛ گفته می شود. نمونه هایی از ورزش های هوازی شامل دویدن (تردمیل)،دوچرخه (دوچرخه ثابت)، شنا ،اسکیت و رقص می شود. هدف ایروبیک بهبود عملکرد سیستم قلبی-عروقی است.

*برای انجام ورزش هوازی خود ، وسیله مناسب را انتخاب کرده اید؟برای انتخاب تردمیل ، دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی مناسب با کارشناسان کراس فیتنس تماس حاصل بگیرید.

روش

روش فیتنس در میان یوگا ، پیلاتس و ایروبیک به شکل قابل توجهی متفاوت است. بعد فیزیکی یوگا به نام پارانایاما،تمرینات تنفسی، آساناهای و حرکات بدنی است که می توان آن را نشسته و بر روی تشک(مت) انجام داد و یا مدل های مختلف حرکتی که با حالت ایستاده انجام می شود. هر حرکت یوگا تقریبا ۱ تا ۲ دقیقه به طول می انجامد.

تمرینات پیلاتس تقریبا تماما بر روی زمین انجام می شود. این تمرینات در حالاتی که به پشت دراز کشیده اید و یا به شکل صاف نشسته اید، انجام می شود. حرکات پیلاتس بیشتر  عضلات مرکزی بدن و عضلات پا و بازوها را درگیر می کند. و هر حرکت با شمارش و تکرار آن حرکت انجام می شود.

در مقابل یوگا و پیلاتس، ورزش ایروبیک (هوازی) پر است از جنبش و تحرک. در حالی که شنا می کنید، دوچرخه سواری می کنید یا می دوید، تمام اشکال ورزش ایروبیک را انجام می دهید. ایروبیک باشگاهی که در باشگاه ها دیده می شود، اکثر به شکل رقص مرحله ای و حرکات رقص تند برای افزایش ضربان قلب طراحی شده است.

الزامات فیزیکی

از آنجایی که در یوگا، پیلاتس و ایروبیک ،رویکردهای فیزیکی متفاوتی در هر ورزش فیتنس دنبال می شود؛ الزامات فیزیکی متفاوتی برای هر یک مورد نیاز است. یوگا که شامل مجموعه ای از حرکات کششی و انقباضات هم سان است؛ به سطح معینی از انعطاف پذیری و تعادل برای انجام صحیح حرکات نیاز دارد.crossfitness aerobic ranning

پیلاتس نیز برای شروع به سطح کمی از انعطاف پذیری نیاز دارد. اگرچه در طول زمان انجام تمرینات، این انعطاف پذیری افزایش می یابد. پیش نیاز های مهم برای پیلاتس، قدرت عضلات مرکزی، مخصوصا عضلات شکم است که البته باز هم به مرور و با انجام تمرینات به دست می آید.

در نهایت برای انجام ورزش های هوازی (ایروبیک)نیاز به عملکرد قلبی و تنفسی قوی دارید. از آنجا که ضربان قلب بسیار افزایش می یابد، بهتر است که مجوز پزشکی برای شروع ورزش های ایروبیک داشته باشید.

هدف نهایی

در حالی که هدف از یوگا ، پیلاتس و ایروبیک ممکن است،سلامت کلی بدن باشد؛ اما هر یک نتیجه خاص خود را در پی دارد. در یوگا اینگونه تفهیم شده است که هدف کاهش استرس، سردرد،کمردرد و دیگر شرایط سلامتی است.

در پیلاتس به شما کمک می شود که قدرت عضلات مرکزی بدن خود را افزایش دهید؛به ویژه در نیم تنه خود و گروه های بزرگ عضلات بدن. هردوی پیلاتس و یوگا به افزایش انعطاف پذیری و تعادل بدن کمک می کند؛اما نتیجه نهایی ایروبیک متفاوت است.

ایروبیک (ورزش هوازی)، به شما در افزایش عملکرد قلب و ظرفیت تنفس کمک می کند؛ در حالی که همزمان موجب قوی شدن عضلات نیز می شود. به هر حال ورزشکاران معتقدند که هر سه ورزش به چربی سوزی و کاهش وزن منتهی می شود.

*اگر مطالب این پست برایتان مفید و سودمند بوده است آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.