crossfitness lose weight treadmill

چگونه با تردمیل شکمی تخت و صاف داشته باشیم؟

شما میتوانید بوسیله کاهش وزن با تردمیل راه را برای رسیدن به کمری باریک و شکمی تخت باز کنید ولی نه به این خاطر که دویدن بطور مستقیم چربی شکم را میسوزاند؛ چون دویدن هم مانند ورزشهای دیگر راه موثری برای سوزاندن چربی است و هرچه بیشتر کالری بسوزانید چربی بیشتری در کل از دست میدهید. به شرط اینکه دویدن صحیح بر روی تردمیل (دو ثابت)  را رعایت کنید.

کاهش چربی موضعی،موثر نیست

شما نمیتوانید بطور مستقیم به کمری باریک برسید.شما میتوانید فقط تمام بدن خود را لاغر کنید.تحقیقات مختلف در رابطه با کاهش چربی موضعی در اثبات نظریه ی خود برای لاغری موضعی نا موفق بوده اند. وقتی که می خواهید با یک یا چند حرکت ورزشی شکم خود را کوچک و صاف کنید،ماهیچه ها وعضله های شما ،سوخت بیشتری را نیاز دارند از نزدیک ترین سلول چربی نمیگیرند؛ بلکه سلولهای چربی در تمام بدن شما تحت تاثیر اسیدهای چرب و گلیسیرین قرار میگیرند تا به سلول های نیازمند از طریق خون برسند.

مزایای دویدن برای رسیدن به شکمی صاف و کمری باریک

از فواید دویدن این است که با وجود تفاوت بین دویدن با تردمیل و دویدن در محیط بیرون ؛ می توانید  بطور موثرتری کمر خود را با دویدن باریک کنید تا با تمرین های مستقیم روی ماهیچه ها. تمرین هایی که بطور مستقیم بر روی شکم و کمر شما  انجام میگیرند،بطور عمده به اندازه ی کافی کالری نمیسوزانند؛ crossfitness home trainingو از نظر کارشناسان کراس فیتنس ورزشهای قلبی-عروقی مانند راه رفتن،دویدن و دوچرخه سواری ،الپتیکال و دوچرخه ثابت برای سوزاندن کالری موثرتر هستند؛ با این حال از تاثیر دراز و نشست در کنار این ورزش ها نباید غافل بود.

شما میتوانید با تمرین های متناوب ،کوتاه اما با شدت بالا  و مدیریت دوره ریکاوری به همراه وقفه های کوتاه، کالری بیشتری بسوزانید که به این تمرین ،تمرین وقفه ای میگویند. ۷تمرین وقفه ای در ۲ هفته کالری را که در طی یک ساعت دوچرخه سواری میسوزانید تا ۳۶% افزایش میدهد.

روش روتین خود را پیدا کنید

وقتی دارید تردمیل خود را با برنامه ای تنظیم میکنید در نظر داشته باشید که میزان اثر گذاری آن به این است که وقفه هایشما با سرعتی تنظیم شده باشند که نزدیک به هم باشد و نفس کم آورید و بعد از آن سرعت را کم کنید.سرعت را وقتی ضربان قلبتان حداکثر ۸۰ تا ۸۵%است،۱ تا ۴ دقیقه نگهدارید و وقتی سرعت را کم می کنید آن را قدری نگهدارید که ضربان قلبتان به حالت عادی خود بازگردد.

تردمیل های کراس فیتنس با قابلیت تنظیم برنامه دویدن با هدف های متفاوت می تواند به شما کمک موثرتری کند.

اخطار

اگر بیماری قلبی دارید دکتر خود را قبل از اینکه تمرین را شروع کنید مطلع کرده و با او مشورت کنید.دکتر شما شاید بازه های کوتاهی از سرعت بالا را پیشنهاد کند.حتی اگر در سلامت کامل هستید در شروع با سرعت های بالا و پشت سر هم سلامتی خودتان را به خطر نیندازید.با سرعت پایین شروع کنید و سرعتتان را با احتیاط بالا ببرید.

این پست را با دوستان ورزشکار خود به اشتراک بگذارید.