Three-people-running-on-treadmills

چگونه بر روی تردمیل بدویم؟(۲)

در قسمت قبلی گفتیم که برای دویدن بر روی تردمیل چه نکاتی را باید برای یک دویدن استاندارد و بی خطر بر روی تردمیل، رعایت کنیم. در ادامه این مبحث به موارد زیر می پردازیم:

دسته های تردمیل را نگه ندارید

دسته های تردمیل برای راحتی شما در بالا رفتن و پایین آمدن از روی تردمیل ، تعبیه شده است. بدون تکیه بر روی دسته های تردمیل و راحت بدوید. دسته های خود را در زاویه ۹۰ درجه نگه دارید و شانه های خود را خم نکنید.

بر روی گام هایتان تمرکز کنید

دویدن در بیرون نیازمند این است که به زمین فشار وارد کنید و خود را به سمت جلو بکشانید؛ در هنگام دویدن بر روی تردمیل، زمین زیر پای شما در حال حرکت است و پای شما را به عقب می کشد.
هنگام دویدن بر روی تردمیل با قدم های کوتاه شروع کنید و به تدریج قدم های بلند بردارید. اگر احساس می کنید کمرتان خم شده است، احتمالا قدمهایتان کوتاه است و بدن خود را است کنید . بر روی گامهایتان تمرکز کنید.

بدن خود را هیدراته نگه درید

شما بر روی تردمیل آب زیادی از دست می دهید. نوشیدن آب در حین دویدن و بعد از آن بسیار یه شما کمک می کند. یک حوله دستی برای پاک کردن عرق دست و صورت همراه داشته باشید و حتما از ژاکت ورزشی استفاده کنید.

سرد کردن بدن

درست مانند زمانی که نیاز به گرم کردن بدن خود در شروع دویدن دارید، بعد از دویدن نیز بای بدن خود را سرد کنید و ضربان قلب خود را پایین بیاورید. سرد کردن بدن به جلوگیری از سرگیجه و سردرد بعد از تمرینات و دویدن بسیار کمک می کند.