crossfitness reverse setting on elliptical machine

چگونه بهترین تمرین را با اسکی فضایی انجام دهیم؟

با وجود مدل های مدرن و جدید تجهیزات ورزشی در هرسال، اسکی فضایی (الپتیکال) هنوز هم یکی از محبوبترین دستگاه های ورزشی است. از مزایای الپتیکال تمرینات شدید قلبی_عروقی(کاردیو) ، بدون آسیب به مفاصل بدن است و به عنوان یک وسیله موثر برای تناسب اندام و کاهش وزن در هر سطحی از آمادگی جسمانی شناخته شده است.

علاوه بر این الپتیکال ماهیچه ها و عضلات نیم تنه بالایی بدن را درگیر می کند و همراه با ماهیچه های بزرگ پایینی بدن ،منجر به سوخت و سازبالا و چربی سوزی می شود.

شروع الپتیکال با یک وضعیت مناسب

حتی ورزشکاران حرفه ای هم با تنظیم نیم تنه بالایی خود بر روی الپتیکال ، درگیر هستند.هنگام کار با الپتیکال (اسکی فضایی) ماهیچه های شکم خود را سفت کنید تا عضلات مرکزی بدن شما فعال شوند. درگیر شدن این عضلات درست مانند زمانی است که عطسه می کنید.

در طول ورزش با اسکی فضایی سینه خود را باز کنید.ماهیچه های شکم را منقبض کنید و در حالی که دسته های الپتیکال (اسکی فضایی) را گرفته اید وشروع به ورزش می کنید، عضلات باسن و شکم شما نیز فعال می شوند.

استفاده از حرکت معکوس در الپتیکال

هدف استفاده از الپتیکال درگیرکردن بیشتر عضلات بدن است؛ مخصوصا اگر تمرینات قدرتی خود را موثر تر کنید. اضافه کردن چندحرکت قدرتی در پایان کار با الپتیکال موجب افزایش گردش خون  و فعال شدن گروه های عضلانی اصلی می شود.

با دو یا چند بار در هفته انجام تمرینات قدرتی، بعد از کار با الپتیکال به بهبود قدرت و فرم بدنی خود کمک کنید.