crossfitness-rower

چگونه به شکل موثرتری از روئینگ استفاده کنیم؟

در پست های قبلی گفتیم که  روئینگ دستگاهی است که در عین سادگی می تواند کل اندام و ماهیچه های شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای اینکه تمرینات شما با روئینگ به تنهایی یا همراه با سایر ورزش ها ، تاثیر بیشتری برایتان داشته باشد، تنها باید چند نکته را در ارتباط با آن رعایت کنید:

  1. هنگام شروع کار با قایقی واگرا (روئینگ) با کمترین مقاومت دستگاه شروع کنید ،تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.
  2. دستگاه های مختلف قایقی واگرا دارای تنظیمات مختلفی برای مقاومت هستند، پس نحوه تنظیمات دستگاه را به خوبی یاد بگیرید و بررسی کنید.
  3. بهتر این است که با یک هدف کوتاه مدت مثلا ۱۰ دقیقه ای شروع کنید تا بتوانید فرم و قدرت بدنی خود را بررسی کنید و با علم به وضعیت بدنی خود ، حجم و زمان تمرینات خود را افزایش دهید.
  4. شما می توانید از روئینگ به عنوان یک ورزش کامل و یا به عنوان تمرینی برای ریکاوری استفاده کنید.
  5. ورزشکاران مبتدی اغلب هنگام استفاده از روئینگ ، از بازوهایشان بیشتر استفاده می کنند، در صورتی که باید هنگام استفاده از روئینگ باید ۶۰ درصد قدرت و انرژی خود را از پاهایتان تامین کنید، ۲۰ درصد آن را از عضلات مرکزی (core) و ۲۰ درصد مابقی را با استفاده از بازوهایتان تامین کنید.
  6. همیشه از وضعیت خود آگاه باشید. طرز نشستن شما در یاری گرفتن از اعضای بدنتان بسیار موثر است.
  7. بدن خود را در کنترل داشته باشید.همانطور که به سمت جلو نشسته اید تا حرکت خود را کامل کنید،مراقب باشید که بازوهایتان از هم جدا نشوند و فاصله نگیرند و کنترل خود را از دست ندهید.