crosscycle jump rope exercise

چگونه طناب بزنید تا روی فرم بمانید

طناب زدن یا پرش با طناب راه حلی مناسب برای روی فرم ماندن است. این ورزش که ضربان قلب را هم بالا می برد، باعث سوزاندن کالری می شود، لایه های چربی را می سوزاند و عضلات را قوی می کند. بهانه ها را کنار بگذارید. پرش با طناب مفرح است پس طنابتان را بردارید و به سوی اندامی متناسب تر بپرید.

قدم اول

با راه رفتن به مدت ۵ دقیقه، عضلاتتان را گرم کنید. برای شُل کردن زانوهایتان یک دقیقه در جا قدم بزنید.

قدم دوم

دسته ی طنابتان را بگیرید و شانه هایتان را ریلکس کنید. روی سینه ی پایتان بایستید و زانو هایتان را برای شروع کمی خم کنید. طناب زدن را شروع کنید و تنها به میزانی بپرید که طناب بتواند از زیر پایتان رد بشود.

قدم سوم

۵ بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه طناب بزنید تا روی وزنتان ثابت بمانید. می توانید آنرا به یک ساعت افزایش دهید تا وزن هم کم کنید. برای اینکه طناب زدن برایتان کسل کننده نباشد مدل های مختلفی طناب بزنید.

قدم چهارم

با انجام تمرین های بازه ای میزان سوزاندن کالری را افزایش دهید. سرعتتان را در هر ۵ دقیقه، به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بالا ببرید.

نکات :

-قبل از انجام این ورزش با پزشک خود مشورت کنید.

-طنابی با طولی متناسب با قدتان تهیه کنید.

-برای تأثیر بیشتر، از خوردن غذاهای پر کالری پرهیز کنید.

-این ورزش را با دوستتان انجام دهید تا آنرا مفرح تر کنید.

-در هنگام طناب زدن از کفش های ورزشی استفاده کنید.

این پست را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.