crossfitness child's health

چگونه وزن کودک خود را کنترل کنیم ؛قسمت(۲)

وزن کودک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا روند آن در هنگام بلوغ و بزرگسالی ادامه میابد و اگر کودک شما چاق باشد و یا کمبود وزن داشته باشد ممکن است در آینده هم مجبور باشد با همین مشکلات دست و پنجه نرم کند.پس لازم است از همین سنین ابتدایی وزن کودک خود را کنترل کنید. در ادامه کراس فیتنس مواردی را آورده است تا بتوانید به کودک خود کمک کنید تا وزنی مناسب داشته باشد.

الگوی مناسبی برای کودکتان باشید

بهترین و موثرترین راه برای اینکه به کودکتان یاد بدهید فعال تر باشد و تغذیه ای سالم داشته باشد این است که خودتان هم همانگونه باشید.

فعالیت را افزایش دهید

کودکان به ۶۰ دقیقه تحرک فیزیکی در روز نیاز دارند؛ ولی لازم نیست همه ی آن را یکجا انجام دهند.اگر تحرکشان در بازه های زمانی ۱۰ تا ۵ دقیقه ای باشد، برای کودک آسان تر خواهد بود.برای کودکان بزرگتر این فعالیت می تواند در قالب دوچرخه سواری،راه رفتن و دویدن،شنا کردن و رقصیدن و…باشد.اما برای کودکان زیر ۵ سال این تحرک می تواند در قالب بازی با توپ بادی یا آرام دویدن و قدم زدن باشد.

در رابطه با فعالیت کودکان بسیار کوچک با پزشک مشورت کنید.

میزان غذا

از دادن غذای زیادتر از نیاز کودک خودداری کنید.چون راهنمای کاملی وجود ندارد که به شما بگوید به چه میزان به کودکتان باید غذا بدهید،این مسئولیت را باید خودتان برعهده بگیرید.یکی از کار هایی که می توانید انجام دهید این است که غذا در بشقاب کم بریزید تا اگر غذای کودک تمام شد و هنوز گرسنه بود از شما غذای بیشتر بخواهد ولی اگر بشقاب را پُر کنید کودک حتی پس از اینکه سیر شده است هم به خوردن ادامه می دهد.

کودک را مجبور نکنید که هرچه در بشقاب هست را بخورد و آن را خالی کند،همچنین تشویق کودک برای آهسته غذا خوردن می تواند کمک خوبی باشد.

تغذیه ی سالمcrossfitness my plate

کودکان هم مانند بزرگسالان باید ۵ وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات بخورند زیرا که آن ها سرشار از فیبر و ویتامین و مواد معدنی هستند.پس حتما ۵ وعده در روز به کودکتان میوه یا سبزیجات بدهید.می توانید میوه ها را به صورت اسموتی های مختلف یا آب میوه درست کنید.سبزیجات را هم می توانید خام یا پخته  به کودکتان بدهید.

زمان استفاده از تلویزیون و کامپیوتر را کم کرده و خواب کودکتان را بیشتر کنید.به کودکتان کمک کنید تا تمام روزش را نشسته یا دراز کشیده در جایی نگذراند و فعالیت داشته باشد و مدت زمانی را که کودکتان بدون تحرک است به حداقل برسانید.متخصصان توصیه می کنند که کودکان نباید بیشتر از ۲ ساعت در روز تلویزیون تماشا کنند.همچنین گفته شده که هر چه کودک کمتر بخوابد احتمال چاق شدنش هم بالا می رود.اگرچه خواب زیاد و تحرک نداشتن هم باعث چاقی می شود،به همین خاطر است که برای کودکان ۱ تا ۳ ساله،۱۰ تا ۱۲ ساعت خواب و برای کودکان ۳ تا ۵ ساله هم به همین منوال و برای کودکان مدرسه ای هم ۱۰ ساعت خواب در شبانه روز مناسب است.

با ما در اینستاگرام همراه شوید.