crossfitness-WORK-STRESS

چگونگی مدیریت استرس

همه ما با استرس آشنا هستیم.استرس یکی از واقعیت های ملموس زندگی است.با سرعت فزاینده ای که زندگی مدرن ، رو به جلو می رود، به نظر می رسد که کنترل آن برایمان سخت می شود. استرس ما پاسخی است در برابر اتفاق های غیر قابل پیش بینی ؛ و زمانی که با در خواست ها و سوالات زیادی مواجه می شویم، این نیاز ها و در خواست های بیرونی می تواند کوچک یا بزرگ باشد.اما اهمیت آن زمانی است که ما می خواهیم راجع به آن تصمیم بگیریم.

فشار روحی که ما متحمل می شویم در نتیجه ناتوانی ما در مواجه با نتیجه وقایع است که توجه به این فشار می تواند اثرات جسمی و روحی وروانی برایمان به همراه داشته باشد. بسیاری از ما احساس استرس را حداقل یک بار در ماه تجربه کرده ایم و امروزه اکثر مراجعه کنندگان به پزشکان به علت مسائل مربوط به استرس است.

اما استرس هم می تواند برای سالها به آرامی به دست فراموشی سپرده شود یا از زندگی امروزه حذف شود. کمبود زمان، اطلاعات و انگیزه میتواند دلیلی باشد برای اینکه در مقابله با یک مسئله دچار فشار شویم. با این تفکر یکی از مهم ترین مهارت هایی که ما می توانیم به کار ببریم؛مدیریت استرس است.

اگر این مهارت ها در جای مناسب استفاده شود، خلق و خو و رفتارهایمان از ثبات بیشتری برخوردار می شود؛ افکارمان روشن تر می شود؛روابط ما با اطرافیان بهبود می یابد و خطر ابتلا به بیماری ها کاهش می یابد.

اینها همه نیاز به این دارد که برای داشتن زمان و تلاش لازم،به خود متعهد باشید تابتوانید برای یادگیری مهارت های مدیریت استرس آمادگی داشته باشید و . اما باید برای خودمان یک استراتژی داشته باشیم تا در مواقعی که فکر می کنیم استرس ما در حال افزایش است از آن استفاده کنیم.

به یاد داشته باشید آرامش و صلح درونی شما با وقت آزاد یا صندوقی پر از پول به دست نمی آید ؛ با این وجود با داشتن کمی آگاهی و استفاده از هوش و فهم خود می توانید هر آنچه می خواهید بدست آورید.

چندین تکنیک موثر وجود دارد که به کارگیری آنها می تواند در مواجه با موقعیت های پر استرس سودمند باشد. تمرین کنید که نفس های عمیق بکشید تا از اکسیژن اضافی که وارد بدن می شود برای بهبود وضعیت جسمی و روحی خود بهره ببرید. در زمان های پر استرس استراحت های کوتاه داشته باشید؛ تا بتوانید وقت کمی را با خود بگذرانید. با این کار شما قادر خواهید بود بهتر فکر کنید و با حساس خود ارتباط بهتری بر قرار کنید. وحال می توانید تصمیم بگیرید که برای حل مسئله چه کاری باید انجام دهید.

برای مدیریت استرس خود در طولانی مدت می توانید به دستورالعمل های زیر توجه کنید:

  1. تلاش کنید فعالیت هایی انجام دهید که منجر به کاهش استرس می شود. مانند ورزش ، ریلکسیشن ، ماساژ درمانی و سرگرمی ها
  2. خوب غذا بخورید و از رژیم غذایی سالم استفاده کنیدو مطمئن شوید که استراحت و خواب کافی دارید تا بتوانید با استرس های غیر قابل پیش بینی زندگی روبرو شوید.
  3. از انتقاد خود بپرهیزید.
  4. از قدرت، نیاز و ضعف خود آگاه باشید.
  5. به جای تلاش برای مقابله به مثل کردن با وقایع سعی کنید بدست آوردن دوستی و حمایت سایرین برایتان در الویت باشد.
  6. افکار خود را بنویسید تا آنها را حس کنید و نسبت به الویت هایتان تصمیم بگیرید تا بتوانید بهترین راه را برای حل مسائل بدست آورید.
  7. خلاقانه بیاندیشید.
  8. یاد بگیرید که امور را به سایرین محول کنید، مسئولیت ها را تقسیم کنید. دادن مهلت مذاکره مجدد نیز نتیجه بخش خواهد بود و اطرافیان شما نخواهند فهمید که چه افکار غیر منتظره ای دارید.
  9. تا جایی که می توانید برای وقایع آماده شوید. اما سعی نکنید که کامل باشید و انتظارات همه را بر آورده کنید.
  10. همیشه در جستجوی مشاوره با افراد کارشناس و خبره باشید.

واکنش شما به یک اتفاق است که میزان تاثیر آن را مشخص می کند. پس میتوانید سطح استرس خود را کاهش دهید. با داشتن شناخت کافی از خود می توانید در زمانی که تحت استرس قرار دارید، عکس العمل به موقع و سریع داشته باشید. زمان و تلاشی را که برای یادگیری راه های مدیریت استرس صرف می کنید همیشه مفید خواهد بود. و آن هم به دلیل اثرات روحی و جسمی این آگاهی است.

اگر شما مایل به ایجاد تغییر در یک موضوع خاص هستید اجازه دهید که در زمانی که در حال استراحت هستید و آرامش دارید به آن بپردازید. این بنیادی ترین نکته ای است که سایر تکنیک های مدیریت استرس بر اساس آن ساخته شده است.

بدون یک توقف ما نمی توانیم وضعیت کنونی خود را ارزیابی کنیم و بصیرت لازم را برای موثر بودن و تغییر آنچه که لازم است بدست آوریم.