crossfitnes-treadmill

کاهش وزن با دو ثابت (تردمیل)

تنوع برنامه های تمرینی از مهمترین عواملی است که در استفاده از دستگاه دو ثابت (تردمیل) انگیزه شما را بالا نگه می دارد تا با انجام آن کاهش وزن و تناسب اندام شما آسان تر پیش برود.  کراس فیتنس با توجه به طراحی تردمیل های خود و نیاز شما به داشتن یک برنامه مفید ورزشی برای حفظ تناسب اندام و سلامت شما سه برنامه به شما ارائه می دهد :

کوتاه اما سخت

به جای دویدن طولانی مدت و یکنواخت بر روی تردمیل (دو ثابت) می توانید از این روش استفاده کنید تا متابولیسم بدن شما بالا برود و موجب چربی سوزی شود:

  • به مدت  ۳ دقیقه آرام راه بروید تا بدنتان گرم شود.
  • به مدت ۵ دقیقه به آرامی بدوید یا سریع پیاده روی کنید.
  • تمرین زیر را ۶ تا ۸ بار تکرار کنید:
    به مدت یک دقیقه با سرعت زیاد بر روی تردمیل بدوید.
    برای ۶۵ تا ۹۰ ثانیه به آرامی راه بروید تا نفس گیری کنید و اکسیژن دریافت کنید.
  • برای ۳ دقیقه راه بروید تا به آرامی بدنتان خنک شود.

دویدن قدرتی

هیچ چیز مانند ورزش های چند منظوره، برای صرفه جویی در وقت مناسب نیست. هم ماهیچه سازی می کنید و هم ورزش های هوازی خود را با تردمیل انجام می دهید:

  • به مدت ۳ دقیقه آرام راه بروید تا بدنتان گرم شود.
  • به مدت ۵ دقیقه به آرامی  بدوید یا سریع پیاده روی کنید.
  • تمرین زیر را ۸ بار تکرار کنید:
    انجام یک ورزش قدرتی برای یک دقیقه با هدف خستگی ماهیچه ها. اگر تمرین راحت و آسان بود ، آن را ترکیبی انجام دهید. مثل خم شدن با وزنه. تا با این کار ماهیچه ها تحت تاثیر قرار بگیرند.
  • به مدت ۳ دقیقه راه بروید تا بدنتان خنک شود.

دویدن در سربالایی

هیچ چیز به اندازه دویدن یا پیاده روی در سربالایی به سوخت و ساز بدنتان کمک نمیکند. و کار با تردمیل را از یکنواختی خارج می کند. فقط باید به آن از منظر تفریحی نگاه کرد تا خسته کننده نباشد.

  • به مدت ۳ دقیقه  آرام راه بروید تا بدنتان گرم شود.
  • برای ۵ دقیقه به آرامی بدوید یا پیاده روی تند کنید.
  • برای ۳ تا ۵ بار تمرین زیر را انجام دهید:
    به مدت ۱ دقیقه در شیب ۱ تا ۲ درصد آرام راه بروید یا بدوید.
    تردمیل را به حالت شیب ۰ در صد برگردانید و ۱ دقیقه راه بروید.
    با شیب ۳ تا ۴ درصد به مدت یک دقیقه بدوید یا راه بروید.
    در حالت عادی تردمیل یک دقیقه راه بروید.
    با شیب ۵ تا ۶ درصد به مدت یک دقیقه بدوید.
    شیب تردمیل را به حالت عادی برگردانید و به مدت ۱ دقیقه راه بروید.
  • برای ۳ دقیقه آرام راه بروید تا بدنتان خنک شود.

برای اطلاعات بیشتر از انواع تردمیل ها (دو ثابت) با کارشناسان و مشاوران کراس فیتنس تماس بگیرید تا در انتخاب بهتر به شما کمک کنند.